up to the north - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu up to the north - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

up to the north

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

03 Februari 2006 | Thailand, Chiang Mai

koekoek!!!

tis alweer effie geleden, maar met ngoeie reden;
we zijn vorige week vrijdag met de nachtbus naar chiang mai in het noorden gegaan. na 12uur heen en weer wiebelen en beetje proberen te slapen (wat best moeilijk is als je naast ne meneer zit die heel de tijd bomen aant doorzagen is tegen de sterren op. nadeel van niet met 2 te reizen...)
we kwamen smorgens rond 5.15u aan en konden nog niet in onze kamer, dus alvast op verkenning gegaan in chiang mai. hier in het noorden is het toch zo'n 10 graden kouder dan in bangkok, zeker zo vroeg, want in de dag loopt het hier toch ook gemakkelijk op tot 27graden. na nheerlijk ontbijt nog wat rustig indommelen in het zonnetje tot als we om 11.15u konden inchecken. thai hebben nooit echt haast en nemen dus ruim tijd voor elk ding dat ze doen. ik kan me hier wel in vinden, hoef ik niet zo mn best te doen om op tijd te komen, wat meestal dan nog niet lukt.lekker relaxed, no stress!!

we hebben in bangkok een rondtrip geboekt in het noorden, voor een trekking en verblijf. oja, en de busrit naar chiang mai. maar omdat het 29 januari chinees nieuwjaar is, zijn we meteen naar chiang mai gereisd, omdat het anders te moeilijk zou zijn om hier te graken, en omdat kris en raf bangkok best al beu waren (en terecht, chiang mai is veel mooier en rustiger).

de eerste dagen in chiang mai hebben we het rustig gehouden, mee chinees nieuwjaar gevierd en van de sfeer genoten.
het nieuwjaar zelf was best spectaculair, althans in de dag. wij hadden ons al voorbereid op nachtje stevig doorzakken (zoals hoort met nieuwjaar), maar daar is niet veel van terecht gekomen, aangezien het feest rond 22u gedaan was en tegen middernacht de straten verlaten waren in het china town van chiang mai (zoals bangkok heeft chiang mai ook een soort wijk, waar de chinese bevolking woont en werkt. heel aparte sfeer).
het (dag)feest zelf ging gepaard met een ritueel; de drakendans. nadien komt die draak langs bij het omstaande publiek, dat hij helemaal nat sproeit uit zn bek, om geld op te halen. de mensen steken het geld dan in zijn bek (soms wel 1000 baht, 20euro, wat best veel is voor de mensen hier) en zo 'kopen' ze hun voorspoed voor het volgend jaar. logisch toch? ;-)

dinsdagochtend word ik plotseling wakker van geklop op de deur. 2 thai vragen of we vandaag op trekking gaan, waarop we antwoorden dat dat pas de dag erna is. ze gaan terug weg, maar 5min later staan ze er terug en zeggen dat het wel vandaag is en dat we binnen half uurtje vertrekken. wij met zn drieen douchen en ook weer onze zak maken, om na 40min, zonder ontbijt, op trekking te vertrekken.

na een uurtje rijden, komen we in de bergen aan, waar we picknickten en naar waterval gingen zien. en zo zijn de afgelopen drie dagen eigenlijk geweest; wandelen door de jungle, van waterval naar waterval, de een nog mooier dan de ander, over bergpaadjes en langs rivieren, over bruggen en door dorpjes.
heel fijn om te doen, met af en toe toch wel zware stukken klimmen en afdalen. vooral het afdalen vond ik lastig, omdat ik behoorlijk veel last van mn knie had. zeker de 2e dag, na 5u stevig wandelen. maar het was zeker de moeite waard!!!
s avonds bleven we bij stammen overnachten. heel primitief allemaal, maar zo ontzettend vriendelijk. de kindjes kwamen meteen aangehold om armbandjes te verkopen en ik kon gewoon geen 'nee' zeggen tegen die lieve gezichtjes, dus nu lopen we alledrie (en dan vooral kris) rond met armen vol armbandjes, die het niet echt lang gaan uithouden volgens mij, aan de kwaliteit te zien...

gisteren was het baboerafting (ontspannend!!!) en rit op olifant, waar ik hartelijk voor bedankt heb. ok, als je in thailand bent, moet je dat gedaan hebben, helemaal mee eens, maar een keer is echt meer dan genoeg!! zo'n beest moest maar is ne slechte dag hebben... mij niet gezien!!!

toen we terug thuis waren (in onze guesthouxe dus), hebben we meteen dutje gedaan. nadien met onze groep gaan eten in een reggae bar. en gegeten dat we hebben; nog geen 3euro voor een buffet a volente, met kip, biefstuk, lookbroodjes, frietjes, champignonnesaus en veeel groenten en fruit. ZAAAALIG!!! dan nog paar chang biertjes en de sfeer was super! we hadden echt goeie groep, trekking was super en iedereen was in supergoeie stemming. was ook meteen laatste avond samen. deel ging binnen paar dagen al naar huis, andere reisden door naar laos, nog anderen kwamen va india en gingen nog nr indonesie en nieuw zeeland, en nog iemand anders kwam van australie en ging naar ierland. maar de tofste mensen (en zeker de meest interessante) waren ongetwijfeld wendy en patrick, 2 amerikanen en zo spiritueel. gewoon super!! echt prachtige mensen met speciale kijk op de wereld waar ik me helemaal in terugvind.

dus als samenvatting kan ik alleen maar besluiten dat alles hier meer dan super ok is!!!

lieve groetjes aan het thuisfront,

angelique, the travel chick

ps; fotos volgen nog

• 03 Februari 2006 - 10:02

Eveline:

amai ange, ik heb genoten van uw verhaal. ik kan me je zo voorstellen! geniet maar met volle teugen!
    groetjes,Eveline

• 03 Februari 2006 - 10:56

Tine:

OOhh, zalig, ik wou dat ik ook daar was. Wacht zeker niet te lang met die foto's en ik denk dat ik al weet waar mijn volgende reis naar toe zal zijn.!!!!
    Nog veel plezier!

• 03 Februari 2006 - 11:21

Alias * Paad *:

ginder alles
    OK dus !!!
    het komt me helemaal bekend voor; moooi land.xxx

• 03 Februari 2006 - 14:07

Sofia:

Waw Ange, super gewoon. Ik moet het zeggen, ik ben stikjaloers en ik wou echt dat ik erbij was... Ik ben echt benieuwd naar uw avonturen. Amuseer je daar, maar wees toch voorzichtig. Kusje

• 03 Februari 2006 - 16:03

Sven:

Blijf maar sturen die verhalen. Altijd tof om ze te lezen en dan weg te dromen naar paradijselijke toestanden.
    Namasté

• 03 Februari 2006 - 20:30

Erika:

Amaai!!!
    Zo fijn allemaal!
    rust goed uit voor u knie nu. want ge hebt ze goed belast!
    Hier is alles ok behalve dat er buikgriep heerst en ook een diarreeplaag (dit laatste vooral in mijn familie)
    Euhm, was er ook ni iets van een kleine, jonge en lelijke thai???
    dikke kus!

• 04 Februari 2006 - 13:51

Liesbeth:

hey meid!
    Lang geleden da we elkaar nog gehoord hebben!:) Ik kwam nu pas op het gedacht om eens te komen piepen op uwe site, om en volledig zicht te krijgen op jullie reis. Zo kan ik nog meer jaloers worden!
    Plaats snel maar foto's, want ik wil zien hoe men ventje der nu uitziet! :) Amuzeer jullie nog super goed, goed op elkaar passen en geeft men Rafke maar een dikke bees van mij! (En de Kris natuurlijk ook!)
    Vele groetjes uit het koude Mechelen!
    xxxxxx

• 04 Februari 2006 - 20:02

Martine:

Je reisverhaal is prachtig, Angélique.Nu kan ik jullie avonturen vanop twee fronten volgen. Amuseer je nog goed en zorg goed voor elkaar. Groetjes
    Martine

• 06 Februari 2006 - 17:31

Peet Piraat:

Ej Ange,

Echt leuk da ge het daar naar u zin hebt. Hier in Belgie gaat het maar zijn gewone gangetje, niet veel soeps dus.
    Ik wou dat ik ook in Chiang Mai zat of lag 5in een hangmat dan)

• 06 Februari 2006 - 17:57

Mr.gold:

ik heb heel je verhaal juist gelezen, amai fleurtje da ziet er wel heel leuk uit he! gebruik mijn gsm goed! ik zie uit naar je thuiskomst,maar zie dat jeje super amuseerd daar! dikke kusxxx

• 08 Februari 2006 - 10:01

Isabelle:

Bloemetje van me, het klinkt echt geweldig! Ik zie het zo voor me: jij en die twee gasten vol met armbandjes in de jungle. Een dutje maken onder een boom en dan dromen van een olifantentocht... hihihi

Hou je goed en niet te veel geld opdoen he! Big spender in thaïland, ja ja!

dikke smakkerd, je belle.

• 08 Februari 2006 - 10:01

Isabelle:

Hou je goed en niet te veel geld opdoen he! Big spender in thaïland, ja ja!

dikke smakkerd, je belle.