PAIradise - Reisverslag uit Pai, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu PAIradise - Reisverslag uit Pai, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

PAIradise

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

07 Februari 2006 | Thailand, Pai

hellloooww,
zijn al npaar dagen in PAI, lekker rustig dorpje, met toch nog genoeg te doen; vrij druk (toeristisch) centrum, met tal van barretjes, eetkraampjes en winkeltjes. en eens de rivier over (die enkele maanden blijkbaar serieus overstroomt is) lekker rustig tussen de dieren en bamboehutjes.
gisteren is de electriciteit uitgevallen, dus dan maar gezellig bij kaarlicht gegeten (ze koken blijkbaar op gas), om daarna in de donker terug naar stadje te keren. is weer wat anders...

vandaag hebben we fietsen gehuurd om is iets actievers te doen (nix doen is leuk, ma te lang is te lang, zelfs voor mij). de fietse waren trouwens spiksplinternieuwe mountainbiken, voor 1euro per dag (=24u). we vroegen of we meteen moesten betalen en die man lachen en zeggen anee, morge he!! vroeg ni eens waarborg of voorschot of paspoort ofzo, alleen waar we verbleven, maar dan nog eerder uit nieuwsgierigheid/vriendelijkheid om babbeltje te doen dan als waarborg. maak da maar is mee in belgie!!!
ma bon, da wou ik eigenlijk ni zeggen; we vertrokke daarjuist, knal op de middag, slim slim, en na 2 'hellingen' (=bergen!!!) hield ik het al voor gezien. ik KON echt ni meer, tzweet droop van mn gezicht!! de jongens natuurlijk ni toegeven da het zwaar was (boys will be boys), en kzag het al volledig ni meer zitten. ook die fietse, ge bent dan blij da ge boven op den berg bent, dat het dan alleen nog maar nr benede gaat, ma ge gaat dan zo snel en ik kdacht zo van ; er moet hier ma is een vijzeke loskome en ge vlieeegt gewoon he. en na mijn valpartij van vorig jaar, zit de schrik er precies harder in dan gedacht, dus ben ik lekker opt gemakske teruggefietst en zit ik hier, onder de ventilator, met ne bananenmilkshake achter de pc; HEERLIJK!!!!

de bedoeling is om hier in de buurt nog de Longnecks (beter gekend als de giraffevrouwen, met van die ringen rond hun nek) te gaan bezoeken, maar zijn nog naar goedkope oplossing aan het zoeken.

zo, dat was het weer, time to take a nap!

jongens, allemaal bedankt voor reacties, doet me veel plezier dat jullie er iets aan hebben!

LOVE & KISSES,
misses maas

en btw; ik mis mn vriendinnetjes toch wel hoor. ni dat ik kan klagen over de jongens, ma kdenk dat ze zich al blauw ergeren aan mn shop-stops. en echt, ik probeer het te beperken, maar dan kom ik weer zo'n leuk kraampje tegen. jongens begrijpen dan ook ni dat ik nog een portefeuilleke wil kopen, terwijl ik er al 2 gekocht heb. maar voor dat geld, KAN ik het gewoon ni laten liggen!! ik vind ze zoooo mooi, dus eentje (of 2) extra kan nooit kwaad. echt lang zullen ze toch niet meegaan of ik kan er nog iemand anders blij mee maken...(genoeg redenen dus!hehe)

*live, love, laugh and BE HAPPY*

  • 07 Februari 2006 - 09:23

    Kennemans:

    yuuuuw ange. tis da precies tof int noorde. kzit nu opt mijn werk, den tweeden dag ma gaan bekan naar huis gaan da we voor het megadrukke verkeer weg zijn. kheb juist een artikel moete schrijve da op de website van bill clinton komt!!! den echte eh! als da ni goe ga staan in mijn stagerapport haha. seg uwe gsm nummer, is da wel nen thaise? kheb mij ook ene aangeschaft eh, nummer is:012599619 stuurt dan is een bericht ofzo eh dak zeker ben dak uwe juste nummer eb. allee tot binnekort ofzuuw x

  • 07 Februari 2006 - 10:08

    Ellen:

    Hey meid, zoals je zegt boys will be boys. Kzou zeggen kom mee shoppen maar het zit er ni in dak verlof kan krijgen!! Blijkbaar amuseer je je toch goed en das het belangrijkste hé...wees gerust mij hoor je mss ook ni zoveel of je ziet mij ni veel maar ik mis u ook wel zenne :)
    meid nog goe shoppen hé
    dikke zoen

  • 07 Februari 2006 - 10:29

    Den Klone:

    shop er maar op los en geniet en beleef maar met volle teugen! tijd heb jer met overvloed dus neem maar je tijd voor alles wat je wilt! tis NU de moment eh! Op het thuisfront nog altijd alles dik ok! dag bananenkind xxxxxxxxxxx

  • 07 Februari 2006 - 10:46

    Martine:

    Ik wenste dat ik mee kon shoppen Anquélique. Zeg maar tegen de jongens dat ze in België ook veel mensen kunnen blijmaken met mooie cadeautjes. Jij mag kiezen.
    Groetjes

    Martine

  • 07 Februari 2006 - 13:10

    Sofia:

    Hey Ange, leuk mailtje. Je ziet het er echt goed zitten, lees ik ! Het leven lijkt me daar wel duur, als je schrijft dat je met 5000 euro in de maand toekomt...
    Maar ja, je leeft maar één keer en het is nu dat je dit allemaal moet doen ! Ik ben echt jaloers op je. Geniet er nog maar van, want het zal voorbij zijn voordat je het weet. ( zoals je zelf zegt: time flys when you have fun !)

  • 07 Februari 2006 - 15:10

    Patricia Van Www.patricia1976.waarbenjij.nu:

    Hey Angelique!
    Leuk om te weten dat niet alleen vrienden en familie op mijn site kijken. Over Laos;ik had al een visa van te voren geregeld, omdat ik langer dan 15 dagen in Laos wilde blijven. Blijf je korter dan die 15 dagen in Laos, dan krijg je een visa bij de grens voor 15 dagen (geloof dat dat ongeveer 30 usd kost) Wat ik vooral kan aanbevelen is Vang Vieng (relaxte plaats en het tuben of kayakken op de rivier is erg leuk waarbij je allemaal barretjes langs de rivier passeert.), Don Det (4000 islands helemaal in het Zuiden van Laos,ook erg relaxt en leuke sfeer. Alleen geen electriciteit 's avonds, maar dat maakt het natuurlijk alleen maar romantischer!;-)). Verder vond ik Luang Prabang ook een leuke plaats. Als je met de slowboat gaat kom je hier na 2 dagen varen aan. Mocht je nog meer info willen, laat het me gerust weten en anders nog een te gekke tijd hier!!
    Groetjes Patricia

  • 07 Februari 2006 - 19:44

    Erika:

    Jaja, en maar relaxen. Ik wou echt da da voor mij er ook in zou zitten, maar die stage, ik ben al keimoe, en het gaat er ni minder zwaar op worden!
    Ik ben al naar de Contra geweest met den auto, ik rij ook naar het station met den auto. Dus dat is allemaal in orde, behalve da parkeren, das wel wa minder!
    Dus ik ben er serieus aan aan het werken!
    En mijn belofte voor als ge terugkwam... Ben al 5 kilo afgevallen (nee, alleen in mijn dromen)
    Ben in mijn droom vannacht ook een dagje naar Thailand geweest, ik zat er in mijn droom echt onderdoor en ik moest met u praten, en toen ik wakker werd was ik keiblij dat ik u gezien had! Raar he!
    Allee, amuseert u nog maar!

  • 07 Februari 2006 - 21:52

    Sofie:

    hey ange, het valt daar allemaal goed mee precies! over't weer horen we je niet klagen en verder maak je super leuke dingen mee! ik vind het echt tof dat je zo gelukkig bent daar. geniet er nog heel lang van!! we gunnen het jou! ik vind het super leuk om weg te dromen met je verhalen, ik wou dat ik er soms bij kon zijn, om te zien wat jij ziet, om te doen wat jij doet. ja, ik denk dat ik thailand ook eens moet gaan ontdekken!!
    amuseer u nog en denk af en toe ook eens aan ons hé. maandag start ik op mijn nieuw werk en de zenuwen beginnen stillekes aan op te komen. 't voelt zo raar, zo onzeker, maar toch zie ik het als een uitdaging!
    tot later
    dikke knuffel
    miss you
    xxxx
    sofie

  • 08 Februari 2006 - 08:43

    Superneef:

    Amusseer u ginder maar goed en denk zeker niet te veel aan diegenen die hier in dit koude land achtergebleven zijn !

  • 08 Februari 2006 - 10:25

    Belle:

    Hela mieke! ik ben nu alle berichtjes aan het lezen omdat ik ervoor de tijd niet voor had. Dus nu laat ik reacties achter op verschillende berichtjes. Echt super om de verhalen te lezen, dan ben je precies minder ver weg en nog een beetje in ons midden... Die longnecks zijn volgens mij echt cool! Jij kan dat misschien doen met je armbandjes rond je nekske he! Kwestie van de lokale bevolking daar wat tegemoet te komen! ;-)
    Enfin, enjoy en nen dikke smakkerd aan de nieuwe Eddy Merckx! Ja ja Angeke, da zijde gij! ;-)

    Toedelidoe, je Belle.

  • 09 Februari 2006 - 12:53

    Hein En Suzan Van Suzanenhein.waarbenjij.nu:

    Hey Angelique,
    over die bootour waar je ons naar vroeg..Wij hebben deze tour geboekt bij Aya (zo'n brommerverhuur bedrijfje in Pai). Het koste ons 1650 Baht. De tour duurde drie dagen en we gingen eerst met de bus naar Chaing mai en vervolgens met de bus naar de Loas-grens. De twee dagen daarna hebben we de hele dag op een boot gezeten op de Mekong rivier. Het is indedaad wel zo dat er veel te veel mensen op de boot zaten. Sommige hadden helemaal geen zitplaats en moesten liggen in de bagageruimte. Dan is het wel erg lang. Je moet het zelf overwegen. Het kost niet zoveel, maar het duurt wel heel lang. Groeten Hein en Suzan

  • 10 Februari 2006 - 05:30

    Carinha:

    He meis,
    Hier wat tips voor Laos.
    Vientiane: het buddhapark, neem bus 14 (4000 kip), Pat La Luang, Joe guesthouse aan de mekong rivier.
    Vang Vieng: tubing is een must! vertrek om 10u 's morgens, je hebt je tijd nodig! Huur een motorbike en ga de nabijgelegen grotten bekijken. Ga een kwartier voor zonsondergang de vallei in aan de andere kant van de rivier en je zult duizenden vleermuizen in slierten de grotten uit zien komen: geweldig gezicht! NANA guesthouse.
    Luang Prabang: Watervallen, superveel tempels, schitterende avondmarkt(DE plek om souvenirs te kopen), echt leuk plaatsje.
    Si Pan Don in het zuiden: Don Det eilandje om te relaxen. Souksan bungalows!
    Veel plezier en als je tijd hebt laat me weten hoe het je bevalt! Wie weet tot ziens!
    Liefs Carinha
    carinha.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 234285

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: