je maakt nogal mee!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu je maakt nogal mee!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

je maakt nogal mee!!

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

20 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

Dag lieve mensjes,

Ben nu paar dagen alleen aan het reizen en het bevalt me beter dan verwacht. Er zijn natuurlijk momenten van alleen voelen, maar omdat ik nu aan het reizen ben waar er maar heeel weinig andere backpackers zijn, voel ik me eerder 'anders' dan 'alleen'. tis niet dat ze nog nooit blanken gezien hebben natuurlijk, maar ze kijken toch nog altijd is om, of schoolmeisjes beginnen te gniffelen en zeggen dan verlegen "Hello". Best grappig dus!

Ik ben sinds gisterenmiddag, na een lange, heeel warme busrit, in Pitsanulok, tussen Chiang Mai en Bangkok. Na n uitgebreide, goed werkende douche, besloot ik eens confort te laten voor wat het was en me mooi te maken om naar de avondmarkt te gaan. Lees: los, gekamd haar (voor diegene die me kennen, weten dat dit een zeldzaamheid is), mooi topje, rokje en leggingske. Eerst en vooral viel ik blijkbaar SUPERhard op, precies alsof ik een lichtgevend/fluoriscerende bezienswaardigheid was. Kwam het door mijn blond haar (dat in vergelijking met thaise coupes zo goed als fluoriscerend is) of doordat ik blank ben? Waarschijnlijk de combinatie..
Ik hoorde plots superschel, luid lawaai en wist niet goed van wat of waar het kwam, tot ik ineens een hele zwerm vogels zag, die aan het vechten waren voor een (slaap)plaatsje op een gebouw. Dat 984 (schatting) vogels zoveel lawaai konden maken, houdt een mens niet voor mogelijk. Het was dan ook maar een kleine hersensprong verder om te beredeneren hoeveel kans je hebt dat je een vogelstront op je hoofd krijgt als je eronder loopt... Vlug straat oversteken dus!!

Dan kwam ik op de night market, waar ze echt vanalles hadden! Helaas voor mij (en goed voor mijn budget), was er niet veel bij waar ik iets mee was:
wou rok passen die er relatief groot uitzag (vergeleken met de rest dat er lag) en kgraakte er totAAAAL niet in! dus ik vroeg maar,this is small? en twas al ne large!!! oepsie...
ze hadden ook allemaal cremekes voor uw lichaam en producten voor uw haar, waar ik ook ni veel mee ben; voor uw lichaam is allemaal whitening en voor uw haar is allemaal om het dunner en rechter te maken (nieeet echt nodig voor mij met mijn pierenverdriet-haar!!!).
Na deze ontdekking, kwam er andere verwondering in mijn hoofd op: hoe konden die thaise meisjes er zo netjes blijven bijlopen? ik zweette me al te pletter, mijn mooi gestyled haar plakte al in pieren over mijn gezicht en mijn legging was vergroeid met mijn benen, die samen aan het smelten waren... en zij, perfect dus he!!

Nog paar grappige dingen meegemaakt:
ik was paar dagen geleden de Wat Phra That Lampang Luang (een van de mooiste houten tempels van Noord-Thailand) gaan bezoeken en er was een man die er een foto van wou nemen, maar ik stond in zijn beeld, dus deed ik, beleefd als ik ben, een stapje opzij, waarop hij oook een stapje opzij zet en ik terug in zijn beeld sta. Dan maar weer een stapje opzij, maar toen begon hij te gebaren en eindelijk had ik het door: hij wou een foto van mij met de tempel!! 2bezienswaardigheden op 1foto! Hihi
Ik zag nmeisje nfoto nemen van haar 2vriendinnetjes en stelde voor om een foto van hen samen te nemen. Zij heel blij, waarna ze aan iemand anders vroegen om een foto van hen EN mij te nemen...

In mijn vorige guesthouse in Lampang, was er hele aardige uitbater, die me steeds probeerde te helpen. Zo ook wanneer ik hem de weg vroeg naar de internetshop. "Not far, hm 150m meter" en hij wees naar rechts. Na ongeveer 10m kwam ik de shop al tegen. Schatten is niet zijn sterkste kant precies! Dag erna vraag ik de weg naar de busterminal, waarop ik hetzelfde antwoord krijg, met als verschil dat het deze keer zo ongeveer 750m was. En dat met heel mn hebben en houden in 1rugzak, die best zwaar begint te worden...
Achteraf gezien, zal hij nog niet echt goed kunnen tellen en kent hij enkel 150 int engels. Dat was trouwens ook de prijs voor n overnachting... Tja...
En voor dit geld had je nkamer van 3vierkante meter, met ventilator en shared bathroom. Deze was wel HEEL shared: het hele gezin gebruikte hem ook, wat te merken was aan rondslingerende tandenstokers en -borstels, slippers, oorstokjes ed! Ja Belle, das wel iets anders dan bij jullie hotel he!! Over de badkamer gesproken: de douchekop hing vast in de muur, en dit dan wel op schouderhoogte! heel tof als je wilt douchen zonder uw haar te wassen, maar anders eerder een fysieke inspanning (wel goed voor buik- en beenspieren), en ik ben dan maar 1.68m groot moet je weten, dus ocharme de grotere mensen onder ons...

Oja, voor het verslag iets vollediger te maken:
ben dinsdag vertrokken uit Chiang Mai, naar Lampang, een 2-tal uren verder. Heel gezellig stadje, waar je toffe fietstochtjes kunt doen, tussen de bevolking, zonder ook maar 1 andere 'grootneus' tegen te komen. Ik bleef er in het Tip Inn Guesthouse, voor 150baht. Na 2dagen had ik het er wel helemaal gezien en heb ik bus genomen naar Pitsanulok (pilok), wat een 4,5uur verder lag, richting Bangkok. Verbleven in Bon Bon guesthouse, voor 350baht, maar wel met eigen badkamer (en douche op 'normale' hoogte) en zelfs TV! Haleluja! Hier lokaal marktje gedaan, ook nog supermooie tempel, de Wat Yai, die qua donaties het tweede meest krijgt van alle Thaise tempels, zijnde zo'n 12 miljoen Belgische Frank... Sebiet met de lokale bus naar de grote bus terminal proberen te geraken, om hopelijk daar een bus naar Loei te nemen, een klein stadje wat volgens de Thaise Toeristen Ambassade "has little to hold the traveller's interest". Zullen we eens nagaan! Van daar is het de bedoeling dat ik richting Chiang Khan ga, vlak aan de Mekhong, met aan de overkant zicht op de Laoaanse (?) bergen.

Zo, dat was het weer! Hou me wat op de hoogte van wat er in Belgie (en de rest van de wereld) gebeurt, want hier hoort ge dus niks qua actua... en ook persoonlijke actua's zijn welkom ;-)
Ik heb een thais nummer, maar ik check ook regelmatig mijn belgisch nummer en voor jullie kosten sms-en gewoon normaal tarief.

Dikke knuf,
Laah Ghoon

Angie-san

  • 20 Februari 2009 - 05:39

    Jonas:

    Grappig Verhaal! Mijn vriendin is van Loei en ik heb er al prachtige foto's van gezien!!

  • 20 Februari 2009 - 07:56

    Tine:

    haha een shared bathroom gedeeld met de familie, tis toch de eerste keer dat ik zoiets hoor! :)

    xxx


  • 20 Februari 2009 - 08:16

    Superneef:

    Dag nichtje, net je verslag gelezen hier op het werk (pffff) terwijl het buiten grijs en koud is, en ik wou je bedanken om me even geestelijk 5 minuten op te tillen en mee te nemen naar het verre, prachtige Thailand. Ooit ga ik ook eens ginder in jouw voetsporen soorgelijke avonturen beleven. Geniet ervan en besef dat je hele gelukkige momenten aan het beleven bent, waar je de rest van je leven met plezier terug op kan blikken!
    Lieve groetjes vanuit het Belgenland, Yvke

  • 21 Februari 2009 - 17:10

    Jihaa:

    UGH GROOTNEUS,
    precies ne naam voor nen indiaan.
    Weeral grappige verhaaltjes. Maar heb ik toch ook een grappig verhaal! Ik heb gewonnen bij Blokken. En dat is geen grap!

    Tot gauw!

  • 22 Februari 2009 - 10:37

    Lina:

    HEy Angeliekje,

    Dank je wel voor je kaartje... Je ziet dat het kaartje goed doorleefd is, en als ik er aan ruik, ruik ik Thailand.
    Ik ga je route een keertje opschrijven, zodat ik het binnenkort ook kan gebruiken.
    Heb je al een idee wat je plannen zijn tussen 18 mei en 1 september? Van 18 mei tot 14 juli ga ik met een vriendin trekken in Vietnam, Laos en cambodja. Tussen 14 juli en 12 augustus ben ik alleen in Thailand...Misschien komt er nog iemand af, of als jij dan in de buurt bent???
    Van 12 augustus tot 1 septemeber ga ik die reis begeleiden in Cambodja.
    TOT sneller dan de rest!
    x
    Lina

  • 22 Februari 2009 - 18:58

    Teresa:

    D

  • 22 Februari 2009 - 19:04

    Teresa:

    Dag angeliekske!

    Je ziet er zo goed uit alginder!
    Hier is het zo koud en bijna iedereen geraakt in een winterdepressie omdat die winter maar blìjft duren!
    Anyway, reinout en ik zitten te smachten om warmere oorden op te zoeken en houden héél goed de lastminutes op thailand in de gaten
    (maar niks is dus nog zeker ...). waar zit jij zoal de komende weken/maanden?

    met yamina is ook alles goed, behalve dat die mark nu daadwerkelijk een smeerlap blijkt, ze hebben tijdelijk geen contact meer en hij doet soms wel héél smerig tegen haar, dus ze heeft afstand genomen.

    De herboristenles was wel boeiend met anatomie en fysiologie, (toffe die dat geeft ook, katrien callens, wel wat zenuwachtig) maar nu komt die patrick oostvogels er weer aan met zijn autistische ex-cathedra gemompel, dus dat wordt even op de tanden bijten.

    dus ja, alles gaat hier zijn gewone gangetje in het grijze belgenlandje.

    laat me weten waar je uithangt de komende tijd, dan kunnen we elkaar eventueel een eindje tegenkomen!

    Terry B. Sunshine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 234305

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: