TREEHOUSE - my misson for this month - Reisverslag uit Sydney, Australië van angelique maas - WaarBenJij.nu TREEHOUSE - my misson for this month - Reisverslag uit Sydney, Australië van angelique maas - WaarBenJij.nu

TREEHOUSE - my misson for this month

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

16 Juni 2009 | Australië, Sydney

Ik ben terug in Mission Beach, waar ik ondertussen toch nog het jobke van cleaner heb kunnen bemachtigen! de aanhouder wint! ik moest wel nog effe wachten tot de 2zweedse meisjes vertrokken, want zij waren ondertussen de cleaners van dienst.
die 10 dagen samen, hebben we zoveeeel leuke dingen gedaan, echt SUPERtijd gehad! gek eigenlijk hoe snel je toch wel close kunt worden met mensen die je net hebt leren kennen, die een andere taal spreken en die 8jaar jonger zijn. een paar gemeenschappellijke interesses helpen natuurlijk wel, waarbij ik spontaan denk aan mijn fascinatie voor alles wat zweeds is,van Ikea tot Abba, maar meerbepaald zweedse knapperds, alsook zweedse massages, waar zij wel wa van konden!

Treehouse is gewoon het zaligste hostel ever!! zo'n chille sfeer die ervan uitgaat, helemaal omgeven door rainforest, echt super!
Ook de omgeving is de moeite waard: tijdje geleden supermooie wandeling gaan doen, richting prachtige view point, bovenop een berg. onderweg zag ik steeds dingen wegschieten voor mijn voeten, maar wist niet precies wat het waren. totdat ik een 40seconden stil bleef staan en de stilzittende diertjes terug begonnen te bewegen. net een schilderij dat tot leven komt! zo zag ik dus dat het allemaal roodhoofdhagedissen (zo heb ik ze gedoopt) waren.
ik keerde terug naar het hostel, tevreden over de mooie wandeling, met mijn zak op mijn rug en een glimlach op mijn lippen.

gisteren zat ik in 1 van de lekkere luilekkerzetels te genieten van mijn nieuwe aanwinst, de nieuwe Paulo Coelho (the winner stands alone), terwijl ik iets naar beneden zag vallen. ik besteede er verder geen aandacht aan, maar toen ik een paar minuten later weer iets zag vallen uit mijn ooghoek, keek ik wat beter: gecko's vielen hier in treehouse plots in bosjes naar beneden!!
zomaar op hun rug en gedaan ermee!! ik moest het dan opruimen (als cleaning lady EN nachtverantwoordelijke ondertussen) en ik vind het een van de meest vreemde gevoelens ever om een (weliswaar dood) dier in de vuilbak, tussen stom afval, te gooien. echt heel raar hoor!
maar je ziet: ik blijf me verbazen over kleine dingen (ze waren zo'n 11cm schat ik).

zoals ik vorige keer al zei: ik ben terug begonnen met yogales te volgen hier in mission beach. en meer/beter nog:ik geef ondertussen een week of 2 regelmatig zelf les, in het Engels!! dit brengt wel grappige dingen mee (tis ni zo simpel!!)zoals vandaag, toen ik zei: and the ones under us... ik zag een paar mensen onder zich kijken terwijl de Nlse Reinier me erop attent maakte dat je niet letterlijk vertaalt 'diegene onder ons die...' maar dat je zegt 'the ones among us...' OEPSIE! vanaf vandaag verdien ik ook wat centjes met het geven van de lessen, waardoor ik mijn yogalessen weer kan financieren, zodat de cirkel rond is! en ik moet zeggen:
IK VOEL ME ECHT GELUKKIG!!!
de yoga heeft hier zeker mee te maken maar het is vooral ZALIG om op 1plaats te zijn, in comfort zone, na het steeds verderreizen, steeds dingen uit te pluizen, nieuwe mensen te leren kennen, dingen te moeten regelen, ...kortom leven uit een rugzak. Nu heb ik mijn eigen plaatsje (2vierkante meter kan soms een wereld van verschil maken), en het voelt echt lekker! niet steeds bij elke aankoop van eten moeten denken of het goed blijft tijdens 5uur durende busreis, of het op zal zijn tegen het verlaten van de stad,... maar gewoon lekker eten te kunnen kopen, het in te vriezen. kwestie van de luxe van KEUZE te hebben wat je gaat eten die dag!!


verder verdien ik ook nog genoeg bij om dat lekkere eten ervan te kunnen kopen, door paar keer per week de lokale busshuttle van een wasbeurt te voorzien. ik zie het meer als een work-out (met grote borstel de bus schoonmaken door alle geshmaste insecten eraf te schrobben en er dan lustig met de tuinslang overspuiten, dit allemaal lekker int zonnetje natuurlijk!) en zit er absoluut niet mee in om dit te doen. door een dagelijkse bezigheid te hebben, geniet ik eens te meer van mijn vrije momenten.

elke 1e en 3e zondag is er hier het lokale marktje, waar ik weer een paar koopjes gedaan heb (volgens mij (en anderen) heb ik hier echt een gave voor). dit is het resultaat:
3boeken: 1001 ways you can save the planet - the yoga bible - way of natural magic (samen 6euro!)
dadels zijn superlekker
verse honing uit het regenwoud (1.5euro)
passionfruit (3kopen, 3gratis, dankzij mn glimlach;-)

best grappig, de lokale mensen die ik hier al leren kennen heb, noemen me, los van elkaar, wel opvallend vaak 'sunshine', wat meer waar eens bewijst hoe gelukkig ik me hier voel. ik VOEL me gewoon stralen!!!


nu ga ik weer maar eens van de supermooie zonsondergang genieten, die ik zou kunnen proberen te beschrijven, maar dat zou zoiets zijn als een kathedraal beschrijven door te zeggen dat het een hoop stenen zijn die in een punt eindigen...


Vele lieve groetjes,
Ange

PS: dit alles neemt niet weg dat ik genoeg aan jullie denk hoor!

  • 16 Juni 2009 - 08:57

    KARIN:

    Hey,

    Super, dit land lijkt mij echt het einde!
    Ik droom helemaal weg als ik deze verhalen lees.
    Dikke kussen en enjoy !

  • 16 Juni 2009 - 09:16

    Teresa:

    ik voel die gloed tot hier! (jouw zonnestraaltjes priemen gewoon los door de met wolken bepakte hemel hier!)

    xxx

  • 16 Juni 2009 - 10:21

    Tine:

    Hey Yogagirl! Super om te lezen hoe gelukkig je bent, ik word er ook blij van!!

    heel veel liefs en een dikke knuffel!

  • 16 Juni 2009 - 10:29

    Ellen:

    Ange dit ben jij gewoon echt! Daarmee wil ik zeggen jij bent altijd het zonnetje. Ben blij voor u dat je je daar héél gelukkig voelt zeker dat je het geluk uit kleine dingen kunt halen dit doen de mensen hier maar veel te weinig waaronder ik zelf.
    Echt genieten als ik je verhaal lees
    Tot gauw Angie pangie
    mis ya
    xxxxx

  • 16 Juni 2009 - 11:03

    Nes:

    Hey meid,

    Echt heel leuk om dit te lezen! We voelen je zonnestraaltjes schijnen tot hier :-)

    xxx

  • 16 Juni 2009 - 11:04

    Lander:

    Geluk vinden is zoals een mooie vlinder proberen te vangen: als je er achter loopt als een gek, kom je 's avonds thuis met lege handen... maar als je op je rug in het gras gaat liggen, komt hij misschien wel op je neus zitten.
    Geniet er nog van! Groetjes uit Phuket

  • 16 Juni 2009 - 11:30

    Paps:

    ans. maak er maar verder nog, ook prettige reis van!! xx

  • 16 Juni 2009 - 11:34

    Evelien:

    Héél goed dat je je daar zo goed voelt! En voel je dat je ECHT LEEFT? Da s toch goed zo he? Je komt toch nog terug? Ik voel mij eigenlijk ook gelukkig. Wij vertrekken ook bijna. Ik zie er keihard naar uit! Straal daar nog goed he!!

  • 16 Juni 2009 - 16:12

    Peet Piraat:

    Ooooh Ange,
    klinkt allemaal zo super leuk!!! Kwou dat ik hier ook nog eens kon genieten van een zonsondergang. Maar je kent Belgie. 1 das zonnig, 2 dagen regen!!! BAH!!!

  • 16 Juni 2009 - 19:59

    Miss:

    Wauuw wat een leuke avonturen die ge er beleeft! Geniet er nog ten volle van Angiee! xxx

  • 16 Juni 2009 - 20:08

    Erika:

    sunshine... mmm, doet mij ook aan iets, of nee, aan iemand denken. Ben blij te horen dat ge zo gelukkig bent! Idem hier, daarjuist op een bankje in de zon in Gent gezeten en ook ik ben zeer gelukkig!
    Binnenkort nog naar Bali zeker? Da zal ook wel fijn zijn!
    Tot snel!
    Oja, laat weten wanneer we bellen,hé!
    Dikke kus...

  • 17 Juni 2009 - 10:29

    Sven:

    Als ik dit allemaal lees, lijkt het alsof je daar zou kunnen blijven. Wat wel cool is, want dan kom ik eens bij u couchsurfen.

  • 18 Juni 2009 - 14:16

    Roel:

    Klinkt alsof jij niet meer voorgoed naar europa komt......

    Geniet er nog van ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 234263

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: