laatste verslagje Australie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu laatste verslagje Australie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

laatste verslagje Australie

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

27 Juli 2009 | Thailand, Bangkok

Zo zijn mijn laatste weken Australie verlopen:
niet echt spannende verhalen deze keer, maar daarom niet minder leuk (voor mij dan...).
ben gewoon heeel erg blij dat ik mijn 'vast' stekje gevonden had, met iets of wat routine.
3x per week yogales geven: eerst uurtje in de hangmat rustig wakker worden, met nlekker theetje en mooie zonsopgang, kwetterende kaketoe's, dan rond 8uur kwamen mijn, telkens nieuwe, en telkens enthousiaste leerlingen naar het wat ik tot yogahuisje omgedoopt heb-plaatsje. De meesten hebben nog nooit yoga gedaan en iedereen verwacht er blijkbaar iets anders van, van een goeie stevige workout, tot een meditatieve braintraining. Best grappig! Ik probeerde mijn lessen wel wat aan te passen aan de groep, maar het belangrijkst vond ik toch om hun iets mee te geven en kennis te laten maken met de basis van yoga. Ik ben gewoon al blij dat ik bij sommigen toch ergens een zaadje heb kunnen planten, waardoor enkelen geinspireerd zijn om hier verder mee te gaan. Zelf haal je er anders ook wel veel voldoening en ervaring uit!

De andere dagen ging ik s ochtends gewoon lekker een zwemmeke doen in de zee (oppassen voor crocs en nee, dus niet die lelijke gedrochten van schoenen, maar the real one's!) wandelingske en dan buske terug naar hostel, om te beginnen met mijn andere job, die van cleaning lady. anderhalf uurtje en de rest van de dag vrij!! best chilly pilly!!

oja,en dan nog 2 keer per week de shuttle bus kuisen, om wat bij te verdienen...

Ben dan de laatste twee weken in Treehouse ook nog eens een toffe vlaamse bijna-naamgenoot tegengekomen (angela), dus dat was ook weer even een sociale herademing (tussen die Nl'ers bent ge al is blij mooi vlaams dialect te horen EN te spreken!).
8 juli was D-Day: afgesproken in Bali met Brid en Lynn, iets waar ik toch wel SUPERhard naar uitkeek! Na zoveel maanden nog eens een bekend gezicht!! Super!!
Na Treehouse bus genomen naar Cairns (2uurtjes), 1nachtje daar en dag nadien al vlucht naar Darwin, waar ik dan weer 2 nachten ging zijn, kwestie van de sfeer er toch ook wat op te snuiven. Maar zelfs toen ik terug in Cairns was, was het contrast met rustige, chilly Treehouse heel erg groot: terug naar het hectische 1-nacht op 1 plaats leven, een kamer delen met 9 anderen, nieuwe mensen leren kennen aan tempo van 10 per dag, waarvan 9 conversaties geheel voorspelbaar zijn, terug nadenken bij het eten dat je koopt (kan het mee op de bus? niet teveel overschot?), maar ook de positieve, kinderlijke opwinding over een vlucht te nemen, nieuwe stad te zien, dingen uit te zoeken,... zo schud ik toch mijn anti-settelkant wat wakker (want kwas beetje aan het inslapen wat dat betreft) en het mag gezegd worden: Darwin heeft vel te ontdekken, verkennen,... Niet zoals ze dat een halve eeuw geleden gedaan zouden hebben (cfr 'Australia'), maar op zijn backpackers/toerists...
Als je het mij vraagt, hadden ze het beter DRYwin genoemd. Zo heet en droog!! Helemaal anders qua klimaat dan het tropische Cairns, tussen de regenwouden...
Wat hebben Bangkok - Darwin en Cairns gemeenschappelijk? Allemaal lekker (?) warm, maar zooooo'n verschillend gevoel van warmte. Doet me een beetje denken aan eskimo's, die ontelbare woorden schijnen te hebben voor iets wat wij omschrijven als 'ijs', al dan niet dik of dun, meestal wit...
Wat me weer doet denken aan mijn nieuwste ontdekking (zei het toch al, mn ontdekkerskant is weer helemaal geactiveerd): magnum ijs EGO!! Zaaaalige ontdekking!! Voor mijn smaakpappillen tenminste. Minder voor mijn figuur... Ontdekte vorige wek dat ik best wat kilo's bijgekomen ben, toen ik me moest wegen bij tskydiven (straks meer). Ik dacht natuurlijk dat er iets serieeeeuss mis was met hun weegschaal, waarop ze me verzekerden dat deze helemaal juist ging... Ben dus echt wel wat bijgekomen... Was me totaaal ni opgevallen!!! In Treehouse staat geen grote spiegel en ofwel draag ik ruime kleren uit thailand (lang leve fisherman pants) ofwel draag ik kleren die ik onlangs in Oz gekocht heb en omdat die met helemaal andere maten werken dan in Europa (waar zelfs Belgie, Nl en Frankrijk andere maten hanteren), had ik ook ni echt een idee dat het (blijkbaar) een maatje groter was... Ik kocht alles op maat, maar wat die maat was..??? Vond mn jeans best wel spannen, maar die kwam dan ook wel uit de droogkast (ook al had ik ze ondertussen al paar keer aangedaan, dus niet echt een goed excuus). Mn timtam (australische chocolade biscuits) verslaving zal hierbij veel te maken hebben, voor de rest eet ik hier best gezond, heb genoeg beweging, veel fruit en groenten, geen frisdrank of alcohol, yoga en zwemmen, 2u per dag goe doorkuisen,... vreemd!! Ok, ok, natuurlijk bleef het niet bij 1 of 2 timtammekes (ze waren dan ook zo vaak in promotie, en eens ze binnen handbereik zijn, sta ik niet meer in voor de gevolgen) en ja, je weet wat ze zeggen van vrouwen die behoefte hebben aan chocolade he... het klopt!!!



Tskydiven was btw echt SUPERFANTASTISCH!! Uit een vliegtuig springen op 14 000 feet, boven een prachtig strand, met zicht op great barrier reef!!! zucht!! Die eerste momenten vrije val zijn overweldigend en geven mega kick, maar eens de parachute open was, was het eigenlijk nog meeer genieten... schildpad zien in de zee, de Treehouse in de verte achter de bergen, het gevoel van te zweven als een adelaar,... zalig!!



Dan dus vlucht naar Bali, waar ik opgewacht zou worden door 2lekkere grieten (of is dat raar als ge dat over uw zus zegt?) om supervakantie tegemoet te gaan. Alleen vreemd dat er geen grieten te bespeuren vielen bij mijn aankomst, dat mijn gsm het niet deed en dat er zo'n 34 opdringerige taximannen op enkele cm's van mij stonden...

Vervolg lees je later!





Vele hartverwarmende (en alle andere lichaamsdelen, organen en aura's ook) vanuit het allesverwarmende, overhitte Bangkok

  • 27 Juli 2009 - 08:00

    Erika:

    nu was het toch wel HEEL lang geleden da we hier iets mochten lezen! Ik was 3 kilo vermagerd, eventjes, want ik vrees da ze er al terug bij zijn!
    Wat is nu uw planning weeral?
    Da skydiven van u, da is toch echt wel goe da ge da gedurfd hebt!!!!
    Dikke kus...

  • 27 Juli 2009 - 09:00

    Ellen:

    Goh ik dacht al dat je van den aardbol verdwenen waart ;-)
    Ge hebt het daar goed; ik hoor het al het eerste half jaar zien we u niet meer :-) (geen lachje omdat ik van u vanaf zou zijn hé) hier niet veel nieuws hoor,moet ik wel is proberen een Belgisch dagboekje naar u door te sturen! Dikke zoenies

  • 27 Juli 2009 - 09:05

    PAAD:

    ans; alles gaat goe,
    doe zoo verder & vermaak je. xx

  • 27 Juli 2009 - 10:18

    Lander:

    Welcome back in thailand!
    Zit nog tot morgen in BKK. Heb je Thaisch nummer uiteraard niet meer... Toen je me belde was ik mao makmak. Mijn nieuw nummer: 087-332278. Easy 2 remember!
    C ya

  • 27 Juli 2009 - 10:20

    Lander:

    oeps foutje: mijn nummer is 0870332278. Tot vanavond misschien?

  • 30 Juli 2009 - 08:42

    Roel :

    hOI ANGELIQUE,

    bEN VERBAASD TE LEZEN ER ZOO VEEL NEDERLANDERS ZIJN. dACHT SERIEUS DAT JE DE MAAND JULI MET JE EXVRIENDJE IN BIRMA ZAT MAAR NIET DUS.

    hEB JE MAIL SNEL DOORGELEZEN WANT HEB HIER IN HET HETE HONGARIJE NIET ZOVEEL TIJD. nou het allerbeste enne nu in bangkok, ga je nu naar belgie?

    PS grappig dat je nog steeds die foto van in chiang khan hebt staan:-)

    GR Roel de Kiefte

  • 31 Juli 2009 - 21:48

    Evelien:

    zo te zien alles nog goed daar. In Ecuador ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 233828

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: