Baaaaalii - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu Baaaaalii - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

Baaaaalii

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

06 Augustus 2009 | Thailand, Koh Tao

kmoet nog zoveel vertellen en weet gewoon ni meer waar te beginnen, dus heeel makkelijk, beginnen bij hereniging met Brid en Lynn, in BALI.
Kleine maand geleden, begin juli dus, aangekomen in superwarm Denpasar (luchthaven op Bali, eiland van Indonesie), waar ik uitkeek naar mijn twee blonde amiga's, die helaas dus in de verste verte niet te bespeuren waren... toch wel teleurstelling en erger, ik wist de naam niet meer van het hotel waar ze zouden zitten...
maar dan kwamen er twee kiekes aangelopen die enthousiast rond mn nek vlogen en alles was weer in orde. zoveel bij te praten, te vertellen, te laten zien,... maar ook 12 dagen de tijd hiervoor, die uiteindelijk nog niet lang genoeg bleek te zijn... zoals aan alle mooie dingen, kwam ook aan hun bezoek veel te snel een einde, maar niet nadat we een zalige vakantie hebben gehad, met goede mengeling van cultuur, zonnen, tafelen en relaxen!
we zijn vrij snel uit kuta beach weer verdergereisd naar de gili islands (deel van Lombok, eiland naast Bali), maar niet zonder eerst in het belgische restaurant Cafe Local gegeten te hebben! FRIET MET STOOFVLEES EN MAYONAISE! man, wat heb ik dat gemist!!! ik zat er echt van te smullen met ngrote smile op mijn gezicht. mn lievelingseten met mijn 2 vriendinnetjes, lekker vlaams klapke doen en weten dat er nog leuke weken aan te komen staan! ZALIG!


Lombok is helemaal anders dan Bali, en volgens ons heeft dit te maken omdat er daar zo'n 90 procent van de bevolking islamitisch is. hele andere mentaliteit dan het hindoeistische Bali. zijn paar keer toch verschoten van de locale bevolking die ronduit grof is en zich er niet voor schaamt om super seksistische opmerkingen te maken, ons aan te raken en ons te volgen. geef ons dan toch maar de Balinese mensen, die superbehulpzaam zijn en iedereeen in zijn waarde laten...
We besloten de laatste dagen lekker op een plaatsje te blijven, Ubud, in het binnenland van Bali, waar we letterlijk tussen de rijstvelden verbleven, waar we daguitstapjes naar de rest van Bali gedaan hebben, waar we ons goed hebben laten masseren en waar we er toch weer in geslaagd zijn een belgisch restaurant te vinden!! met dame blanche! zelfs de toch wel toeristische rituele dans vond ik echt de moeite: 140 volwassen mannen die als 1persoon dansen en daarbij een superritmische, bijna hypnotiserende zang aanhouden. echt betoverend mooi!


Bijna tijd om weer afscheid te nemen, vanuit het drukke Kuta, waar we toch nog eens samen belgisch willen eten EN genieten van een strand/zwembaddagje. Toen we s avonds tegen 9 uur aankwamen in Kuta, bleek 'onze' guesthouse volzet te zijn, wat op zich niet zo erg was, moesten niet de 45andere guesthousen OOK volzet zijn!! brid en lynn op kamerzoektocht, terwijl ik, in mn narcoleptisch momentje, bij de zakken bleef waken. Na meer dan een uur zoeken, kwamen ze terug, zonder een kamer gevonden te hebben, maar met een oplossing: ze hadden 2 meisjes van Jakarta tegengekomen en die stelden voor dat we in hun bed sliepen terwijl zij de bloemetjes gingen buitenzetten. zo gezegd, zo gedaan, hebben we toch nog paar uurtjes kunnen slapen, totdat de 2uitgedoste grieten terugkwamen rond 6uur. beter dat dan niks natuurlijk. wij meteen naar andere kamer gezocht en zoals het spreekwoord bevestigd: wie zoekt, die vindt!
dag erna toch wel moeilijk (lees:de traantjes vloeiden rijkelijk) afscheid, maar gelukkig had ik al nieuwe toffe plannen: ik zou paar dagen samen reizen met een paar andere vlamingen! Jelle zijn we tegengekomen bij een van onze uitstapjes, nummers uitgewisseld en dus afgesproken en hij reisde dan op zijn beurt weer even mee met Klaartje, zijn collega en haar 3 toffe vriendinnen. Heel leuk om meteen met anderen verder te reizen!

Zijn naar Nusa Lembogan geweest, klein eilandje, waar we paar gezellige daagjes gehad hebben, om dan alleen met Jelle verder te reizen naar Ubud, omdat dit centraal gelegen is om andere dingen te bezoeken. Hier hebben we bij onze kamerzoektocht al meteen een andere Antwerpenaar lerern kennen, Jurgen, die dus ook op zoek was naar kamer, dus besloten we kamer te delen en dus een sjiekere kamer te kunnen nemen. en wat voor een!! wauw wauw wauw!! wat een badkamer! met BAD!! ik helemaal extatisch, dus terwijl de jongens op pad gingen, heb ik me maar is goe laten gaan met maskertje, badje met mijn zalige boek (khaled hosseini, thanx Lynn), en zicht op de rijstvelden!!!! heeeeerlijk!!

met de 2 jongens hele leuke tijd gehad, tot het weer tijd was om afscheid te nemen, om die zondag, 26 juli verder te vliegen naar Bangkok, waar ik dan weer opgewacht werd door Lina, waarmee ik ondertussen ook al het een en het ander beleefd heb!!

Lees je later!!





Geniet van het goede belgische zomerweer (klinkt gewoon al vreemd op zich!) en tot ???



xxxx


  • 06 Augustus 2009 - 06:34

    Paad:

    TOF!!!
    doe zo verder én tot binnenkort; kun je me alle foto´s toelichten.
    da da xx

  • 06 Augustus 2009 - 07:27

    Belle:

    Amaai dat moet leuk geweest zijn je zusje terug gezien te hebben na zo'n lange tijd!! Denk wel dat het heel emotioneel zal geweest zijn... Als wij elkaar terug gaan zien, gaan er ook denk ik enkele traantjes vloeien ;-)
    Geniet van de busreis naar Cambodja!
    dikke knuffel,
    Belle.

  • 06 Augustus 2009 - 07:56

    Ellen:

    Hey Angeke!
    Goh wat een avontuur weeral,zal wel dat er traantjes gevloeid zijn toen je Brid terug zag!
    Zoals Belle zegt: ik zal ook wel traantjes laten als ik u terug zie!Kijk er al naar uit naar September...ben er nu al wat emo van aan het worden..hum hum. Geniet van je laatste avonturen en tot Schnell!!!
    dikke zoen

  • 06 Augustus 2009 - 09:23

    Petra:

    Weeral wat grappige dingen meegemaakt hé!
    Hier is het nu zinderend warm tot 33 graden!
    Hopelijk breng je in september het zonnetje ook terug mee!!!

  • 06 Augustus 2009 - 09:26

    Petra:

    Weeral wat grappige dingen meegemaakt hé!
    Hier is het nu zinderend warm tot 33 graden!
    Hopelijk breng je in september het zonnetje ook terug mee!!!

  • 06 Augustus 2009 - 09:30

    Erika:

    friet met stoofvlees, kan er mij iets bij voorstellen als ge al maanden niks hebt gegeten! Ik zou ook lichtelijk extatisch worden. Allee, geniet er nog ma van!
    En tot gauw!

  • 06 Augustus 2009 - 13:30

    Roel:

    Naar de wadden fietsen doe je zekers in 2010 op zijn vroegst, hihihi.

    Jouw verhalen zijn momenteel wat opgewekter hihi maar oke, wie zwemt er dan ook tegen een steen aan in Hongarije he:-)

    Veel plezier verders.

    Roel

  • 09 Augustus 2009 - 19:08

    Sven:

    Vreemd genoeg is België superwarm ipv nat. Zeker voor mij is het nu extra warm, want ik heb de laatste 3 weken doorgebracht met een muts op mijn hoofd temidden van de magnifieke natuur in IJsland. See you soon !

  • 19 Augustus 2009 - 12:31

    Belgian Beach Bunny:

    You're welcome beauty! ;)
    Waren 2 geweldige weken in Bali..
    Er zullen me weer veel feel good-memories bijblijven zoals: onze gesprekjes, de yummi Belgische chocomousse, vuurvliegjes,de zonsondergang in Tanah Lot, chakachaka-madness en het kwijtspelen van je slipper bij het wegrennen van de op hol geslagen aapjes!
    En je zal versteld staan van de mooie fotootjes die ik van jou gemaakt heb :)
    See you soon pompoen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 233884

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: