Extreem externe expressie gevoelige ik... - Reisverslag uit Texel, Nederland van angelique maas - WaarBenJij.nu Extreem externe expressie gevoelige ik... - Reisverslag uit Texel, Nederland van angelique maas - WaarBenJij.nu

Extreem externe expressie gevoelige ik...

Blijf op de hoogte en volg angelique

14 Mei 2016 | Nederland, Texel

Na enkele dagen zijn mijn lijstjes al ver op de achtergrond geraakt. NICE!
Je maakt plannen terwijl je nog in je productieve mind-set zit (dag 1 van roadtrip).
Niet zo verwonderlijk dat deze helemaal niet meer overeenstemmen met je mindset eens je hier terug bij jezelf bent gekomen (dag 4-5). Toch?

Het eilandgevoel heeft me te pakken! Enkele dagen geleden besefte ik ’s avonds plots dat ik nog de hele dag geen muziek of niet-natuurlijk geluid heb gehoord, behalve dat van de tractor en op de boerderij (boerderijcamping, remember?!?).

En daarstrakjes, terwijl ik over de duinen zat uit te kijken, een konijn zag wegspringen en een schaap ergens achter me hoorde, besefte ik plots iets interessants: het voélen gaat me steeds beter af! Ik doe normaal gezien standaard méér aan denken dan aan voelen. Dat vraagt minder durf. Maar ik ben goed op weg om moediger te worden, gelukkig maar!
Als ik loslaat wat ‘moet’ en wat mijn ratio me zou aanraden als goed gestructureerde raadgever van de linkerhersenhelft, wordt me duidelijk wat me goed doet. Vooral niet-sociale dingen blijkbaar, ver weg van restaurantjes en winkeltjes, rondzwervend in mijn eentje door bossen, duinen en op stranden. Het wordt me duidelijk dat dàt is waar ik van houd: van wat te zitten, vogels of wolken kijken of gewoon... Mijmeren... Je weet wel, dat ding waar we normaal écht géén tijd voor hebben :-)
Heerlijk!!!!

Rustige dagen, weinig prikkels, eerder dagen van ont-prikkelen, hebben me meer kwaliteit gegeven in de dingen die ik wél deed. Zoals de mooie wandelingen, met zeeën van ruimte ervoor en erna, zodat ik de zee en alle ruimte errond heel op het gemak en ongedwongen kon verkennen, kon afwijken van de bospaadjes, dutjes kon doen tussen de konijnen en verwonderd uitkomen daar waar ik niet gedacht had zou uit te komen…

En waar er ruimte in de geest is, komen nieuwe dingen. Wandelen met mijn ogen toe en kijken (?!) hoe lang het duurt voor ik ergens tegen loop. Achteruitwandelen, omdat uit vakjes denken leuk is. Vele vele konijnen tellen tot ik niet meer verder kan tellen (of kwam dat doordat mijn Zweeds toch niet zo goed is (understatement!) ?). Horizon afscannen en er figuurtjes in zien…. Plenty things to do ☺

Dat is wat we thuis ook doen, zij het op een andere manier: zorgen dat we bezig blijven en vooral niet teveel tijd hebben. Een mens functioneert niet goed met téveel tijd. Of teveel geld. Of teveel vrijheid. Kwestie is je tijd niet zomaar wat op te vullen, maar op te vullen met dingen die bijdragen aan je geluk. Simple as that!

TTT Toeristische Tips Tussendoor:
*heerlijke boswandeling (+ duinen + maanlandschap + strand, als je de wandeling wat ruimer neemt) die loopt tussen de Bosrandweg (what’s in a name!) en langs de Pelikaanweg (or what’s not in a name…) , zuidelijk van De Koog.
*Fijn yoga-adresje: Sukha Texel
*Rustige helemaal-in-orde Boerderijcamping: De Vrije Vogel
*Ferry van Texel en terug is 37 euro. Vanuit Den Helder naar Texel, steeds op het xx.30 uur en terug op xx.00

NOOD AAN EXPRESSIE
Wat een bijkomstige doch niet te onderschatten intense ervaring voor mij als expressief persoon is geweest, is het gebrek aan euhm extern babbelen ☺
Elk menselijk wezen heeft een zekere drang tot zelfexpressie; gaande van schilderen, over creatief koken tot awel ja, praten. Ik heb dan waarschijnlijk nog eerder een net iets grotere aangeboren (?) drang tot expressie via woorden dan de gemiddelde Belg (of heeft het iets met mijn half Nederlandse zijnde te maken?), wat deze week by myself tot een hogere dimensie getild heeft.

Letterlijk heeft mijn extern praten zich beperkt tot
2x namasté in de yogales
3x de weg vragen tijdens het verdwaald zijn
1x de weg uitleggen een andere verdwaalde
2 telefoontjes (totaal 17 minuten) + 2 voicemessages (totaal 8,5 minuten)
Babbel na de yoga (hier waren plots alle remmen los en komen we toch aan een 15-tal minuten)

Al bij al niet zoveel externe woorden, gedeeld door het aantal uren op Texel = extreem weinig externe woorden per uur.

Oja, wat ik nog wél van externe woorden geproduceerd heb, die het gemiddelde heel wat naar boven zullen brengen, is luidop zingen. Yep! Ik. Zingen. Hahaha! T was dus echt van doen, mijn schildklier begon te protesteren bij gebrek aan expressie en communicatie ☺
En luidop zingen in het openbaar is toch nog steeds acceptabeler dan tegen jezelf praten volgens mij… Al praat ik uiteraaaard regelmatig tegen mezelf. Sometimes I need some expert advice ☺

Nu nog even verder genieten van … dit…
Kleine situatieschets bij het afronden van dit artikeltje:
Zit ik hier met mijn cosy pyjama/yogabroekje in mijn busje met een lekker Albert Heijn Avondmelange Thee’tje, schuifdeurtje open zodat ik de ondergaande zon langzaam kan zien dalen richting uitgestrekte weiden, met de laatste grazende koeien die ook bijna gaan slapen. Lekker aangenaam uit de wind, met mijn echte wollen handmade by Elles De Koe deken over mijn ingesmeerde wandelvoetjes, genietend van de afterglow; van de zon op m’n sproetenvelletje én in mn mind, na weer een heerlijk dagje Texelen….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 234406

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: