Weekje Try-out - Reisverslag uit Heusden-Zolder, België van angelique maas - WaarBenJij.nu Weekje Try-out - Reisverslag uit Heusden-Zolder, België van angelique maas - WaarBenJij.nu

Weekje Try-out

Blijf op de hoogte en volg angelique

24 Januari 2017 | België, Heusden-Zolder

Yes! Ik ben vertrokken!! Maandag16 januari reed ik mijn Korte Ridderstraat uit, met een nazwaaiende Astrid, vanaf dan ex-roommate. Het avontuur tegemoet! I can do it! Het bekende achterlaten en vertrekken naar het onbekende.
Ooohhhhwww… ik loop wat te hard van stapel met dit laatste zinnetje. Mijn Moedige Ik heeft zich wat aan de kant laten schuiven door mijn Voorzichtige Emotionele Ik, waardoor ik niet de wijde wereld ingereden ben in volle vaart maar met een consequente 80 km/u (of daar ga ik van uit, want mijn kilometerteller heeft het begeven) naar Heusden Zolder.

Deze eerste week in Limburg was al de ideale try-out richting een jaar nomadenbestaan. Een beetje zoals je dikke teen in het water steken voor je er elegant helemaal induikt; de stuiptrekkende kobolt die evolueert richting zeemeermin van satijn.

Na weken van praktische voorbereidende rompslomp van verzekeringen uitpluizen, automechanische bus-issues bespreken met mijn garagist, inrichtingstoestanden voor de bus, overdracht van mijn liefste katten Vlier en Saya, welkom van Mila, de lieve angstige Border Collie, loslaten van mijn Mojo Yoga en uiteindelijk afstand van mijn geliefde Mechelen, trok ik oostwaarts met mijn dikke Mercedes vol spullen. Letterlijk VOL spullen. En daar bovenop nog mijn surfplank en mijn koersfietske. Naar Sam waar ik in zijn mooie vrijstaande huis op de buiten heeeeeel op het gemak mijn bus kan transformeren tot een Home’tje, met mijn surfplank op het dak, waar ze hoort, en mijn fietske achteraan, op het trapladdertje, waar het hoort.
Met als plan na enkele dagen verder zuidwaarts te rijden naar het heerlijke St. Girons, in de Franse Pirineen, waar ik enkele weken kan blijven, lekker geïsoleerd in de natuur.
Maar daar zit ik dus nog niet (heb zomaar even een bursitis heb opgelopen – slijmbeursvliesontsteking- en zit hier nét iets te graag precies).


In deze Zolderse week heb ik al op een heel productieve manier wat kunnen ont-productieven, kunnen try-out rondzwerven, mijmeren, urenlang wandelen en wonderen en wanderen,
Met als conclusie: het voelt goed.
Het voelt goed om mezelf een cadeau van onschatbare waarde te doen:
Tijd.
Tijd voor dingen die absoluut onnodig zijn tot in de hoogste graad.
Zoals tijd om een eekhoorn voorbij het raam te zien passeren tijdens één van mijn mijmer-sessies, om nu maar iets te noemen.

Tijd ook om te wennen. Wennen om huis-loos te zijn bijvoorbeeld.

Zoals toen Sam gaan werken was wat mij de kans gaf een er een dagje Hasselt zwerven van te maken. Met De Bus tot aan de gratis randparking. Yep, budgetteren gaat mijn tweede natuur worden en ik zie er al meteen voordelen van in: alternatieven zien waar je tot hiertoe van gewoonte uitging.
30 minuutjes wandelen tot het centrum en dan heerlijk in de koude wat rondzwerven door de stad. Klinkt als een heerlijke dagbesteding/plan. Maar dan wordt het plan realiteit en reist de vraag: wat doe je dan 8 uur in een stad, wanneer het -6° vriest, je niét gaat shoppen, géén koffietjes gaat drinken en echt he-le-maal NIETS nodig hebt… Oja, én een hondje hebt. Dat laatste is nog redelijk nieuw voor mij en nu ondervind ik druppelgewijs dat een hond hebben in een bus iets to-taal anders is dan wanneer je meer binnen de lijntjes kleurt en je er mooi omkadert af en toe een wandelingetje mee gaat maken en haar dan terug thuis afzet. Totààl anders.

Ik wandel voorbij een spiksplinternieuwe yogalocatie in centrum Hasselt, m’n yoga alertheid maakt als voorproefje al wat dopamine vrij in m’n lijf, ik bekijk mijn outfit en ohwja, hij is yogaproof (leggins to go!!). .. YES! Dé ideale bezigheid wanneer het buiten koud is, je je dagbudget niet aan koffie wil spenderen….
Oh Shit…Mila… euh hondenyoga is nog niet echt in zeker? Damn, en de bus staat net iets te ver om snel over en t weer te gaan en euhm daar is het misschien ook wel te koud voor de lieve Mila? Ohja, en met een budget van 20 euro per dag (incl eten, naft, medicatie, gas, parkeergeld, sporadische doktersbezoeken/camping,…) is 15 euro wel hééél veel geld. Oeps, zo had ik het ook nog niet bekeken…. Slik… Nomaden bestaan.

Les 1… Het is niet enkel pinterest-gezellige-lampionnetjes-smoothie-coffee-shit….



PS: vanaf binnenkort mijn blog te volgen op
www.skysun609.weebly.com
(lezersvriendelijke lay-out :-) )

  • 24 Januari 2017 - 13:50

    Lander:

    Veel geluk op je halve wereld reis Angy! Als ik de kans heb kom ik je wel eens opzoeken!
    Groetjes,
    Lander

  • 24 Januari 2017 - 15:11

    Nes:

    Tis al een begin :-)
    Succes Angeke! Geniet van de upsides en leer van de downsides van je nieuwe bestaan!
    Knuffel, Nes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 233828

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: