The first step is the hardest - Reisverslag uit Heusden-Zolder, België van angelique maas - WaarBenJij.nu The first step is the hardest - Reisverslag uit Heusden-Zolder, België van angelique maas - WaarBenJij.nu

The first step is the hardest

Blijf op de hoogte en volg angelique

02 Februari 2017 | België, Heusden-Zolder

Een jaar alleen in mijn bus.

Een (grammatikaal) simpele zin.

Slechts nu, enkele uren voor mijn effectieve vertrek, voél ik ook welke impact de betekenis ervan heeft op mijn gestel. Het aantal gedachten/seconde schiet de lucht in terwijl de pauzes tussen de opeenvolging ervan steeds korter worden. Mijn hartslag die lichtjes aan het stijgen is, mijn hart dat ergens nog probeert te ontkennen/negeren wat er aan de hand is:

Ik begin écht zenuwachtig te worden.

Een soort diepgewortelde angst komt naar boven;

de angst om echt helemaal op mezelf te durven vertrouwen,
(gemaskeerd door de oppervlakkige angst om alleen te zijn).

Laat me eerlijk zijn. Ik wil ontzettend graag een stoere meid zijn ( ‘meid’ , zeg je dat nog op mijn leeftijd?). En soms ben ik het ook. Echt! Maar meestal, valt dat dik tegen.

Al vele nachten zijn doorspekt geweest met nachtmerrie-achtige verschijnselen, dromen die nét iets te echt aanvoelen om nog gezellig genoemd te worden. Zoals deze favoriete binnen deze categorie;
Valavond, redelijk verkleumd na een lange wandeling met Mila, aankomend aan de Bus die ondertussen voor ons beide als thuis begint te voelen, ook al zijn we nog maar 3 dagen onderweg. Helemaal klaar om –na een verwarmende koffie - verder richting Pyrineen te rijden, was het niet dat ik mijn autosleutel ergens tijdens de 9,6 lange wandeling in het hoge gras kwijtgespeeld moet zijn. Daar sta ik dan, platte gsm-batterij (‘shit, ik wist het!! Niet zoveel foto’s nemen met een oude gsm’), en kilometers van het volgende dorpje, waar ze de gsm uberhaupt nog moeten uitvinden. SLIK.
Op een welverdiende tweede plaats staat droom “plots doodlopend angstaanjagend smal weggetje naast kilométers diepe klif”, gevolgd door “uitgeput van het lange en trage rijden, eindelijk een veilige slaapplaats voor Bus-Hond-Baasje gevonden, blijft de motor draaien nadat ik het contact heb afgezet”.
Dit laatste zou een inventieve creatie van mijn slaap-brein genoemd kunnen worden, mocht het niet zijn dat ik het laatste deel van dit scenario onlangs heb meegemaakt. Gelukkig vlàk voor de poort van mijn garagist. Fijn voorproevertje van wat er kan gebeuren, hier nog in een veilige omgeving, als ware het een grappig testje.
Spelingen van het lot. Wat een getalenteerde Regisseur of Life moet er wel niet zijn!


Anyway, als noodzakelijk tegengewicht van deze toch wel redelijke doemscenario’s, visualiseer ik mijn tocht naar de Pyreneeën, manifesteer ik hem als het ware (thanks Spiri Stijn voor deze ‘awesome’ tip). Dit tijdens nog een laatste wandelingetje in het mooie natuurgebied in Heusden, met de sleutels aan een touw rond mijn nek, gsm opgeladen ☺
Ondertussen kan ik mentaal afscheid nemen van de mooie winterdagen hier en me klaarmaken mijn verhaal verder te schrijven.

Benieuwd hoe deze manifestatie in real life gaat lopen.

http://skysun609.weebly.com/home/the-first-step-is-the-hardest













  • 04 Februari 2017 - 09:55

    Tine:

    Veel succes meid. Je bent retestoer ;-)

    Dikke zoen van een andere meid X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 233795

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: