Whitsundays, Mission Beach en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van angelique maas - WaarBenJij.nu Whitsundays, Mission Beach en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van angelique maas - WaarBenJij.nu

Whitsundays, Mission Beach en Cairns

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

22 Mei 2009 | Australië, Cairns

Tijdje geleden ben ik dus die 3daagse zeiltocht gaan maken op Whitsundays! heeel erg leuk (kan moeilijk anders op een boot, I just love it!!), maar wat het vooral tot een heeel geslaagde trip was voor mij, was het gezelschap van 3 supertoffe antwerpenaars!! hollanders kom je hier en masse tegen, belgen zijn minder dik gezaaid en dan hebt ge nog nheel deel walen, dus als ge dan is belgen tegenkomt, die van uw leeftijd zijn EN vlaming EN van dezelfde provincie, dan bent ge echt wel met u gat in de boter gevallen! leuk om samen te snorkelen en alles te kunnen zeggen wat er in uw hoofd opkomt ipv eerst na te denken of het u gaat lukken het int engels te zeggen (zeker bij specifiekere dingen moeilijker).
Whitsundays is een verzamelnaam van 22 eilanden (Nationale parken), waarvan het grootse Whitsundays noemt, omdat het ontdekt is door james cook (die blijkbaar ook oz ontdekt zou hebben), op witte zondag. maar eigenlijk, rekening houdende met de internationale tijdzone, was het al maandag, maar ja...
als jullie willen zien hoe mooi het daar is (ze zeggen dat het het meest fijne zand heeft van de wereld), ff googlen zou ik zo zeggen. wij hebben best wel pech gehad met het weer, ook al kwam het zonnetje er de laatste dag nog wel soms door...


Dag erna bus genomen naar Mission Beach, een klein dorpje, met heeel gezellige sfeer en vooral een superleuk hostel: Treehouse, waar alles heeel chilliepillie was: geen tv, veel plaatsjes om te lezen (kussens, zetels, banken, ligstoelen aan zwembad, hangmatten, zitzakken,....), grote open keuken (zonder dat je kitchenset moet huren), leuke mooie en propere kamer (zonder dat je key deposit moet betalen), en midden in het rainforest!!! echt prachtig!! en bij de book exchange vond ik dan nog eens "de schaduw van de wind" die ik weliswaar al gelezen heb (bij deze; thanx manu!), maar die de moeite waard is om nog een keer te lezen. dit maakt het alleen nog maar zaliger om hier te kunnen zijn.

omdat ik hier eventjes bleef, had het soms meer weg van ergens 'wonen' (als backpacker heb je niet veel nodig om je ergens thuis te voelen) en op zijn manier ging het er gewoon zn gangetje; vroeg opstaan, gaan jogge, tussen twee buien door (dat was het plan, maar zoals je wel kunt raden, zat ik er qua timing weer dik naast en bijgevolg dus middenin een serieuze stortbui), maar twas echt ZALIG!!! blink, anouk en the dire straits hebbe me op de juiste momente moed ingezongen (it's oh so hard, the walk of life) en mn goeie training back in ghent (thx Gerwin) hebbe ervoor gezorgd dat het ngoeie run was!!!
kverschoot wel effe toen kmn loopschoenen na al die weken uit mn zak haalde en echt moest zoeken naar mijn schoenen onder een laag schimmel... slik. ja, twas minstens zo degoutant als het voor jou op deze moment lijkt... maaja, dan heb ik ein-de-lijk een reden om er eens deftige voor in de plaats te kopen!! met mijn knie viel het best mee, waarsch dankzij tregelmatige wandele ertussen... voor herhaling vatbaar dus!

ik ben hier net njobke misgelopen: zit in superchille hostel en ze zochten nog cleaners, maar ik was dus 1dag te laat. ze weten ni wa ze missen! iemand met zoveel cleaning ervaring als mij komen ze ni zo snel meer tegen, technopolis blinkt nog altijd!! ;-)

Verder heb ik nog eens een yogalesje gevolgd: LEKKER!! moet ik toch vaker proberen te doen!


CAIRNS

In mission beach had ik tof Oostenrijks meisje leren kennen: barefoot Marleen, waarmee ik echt veel plezier heb gehad, dus toen ze ook naar Cairns kwam, spraken we af en ze had een verrassing voor me! ze had een australier leren kennen, Richard, die hier in de buurt werkte en een paar dagen vrijaf had, en een auto en die met ons naar Cape Tribulation wou rijden. dit wou ik sowiso zien, heeel mooi nationaal park, op eiland, maar dan had ik excursie moeten boeken, wat weer veel centjes kost EN dan zit je in een busje vol backpackers en kun je overal 5min stoppen om snel een foto te nemen en naar toilet te gaan, dus ik was HEEEEL blij dat we er een daguitstapje van konden maken, beetje road tripke. heeel gezellig onderweg, koffietje drinken met bananencake en krant, genoeg stopkes, meezingen met de radio, tijd nemen,... in het terugkomen nog een zwemmeke gedaan in Port Douglas, nbeetje chique plaatsje, met veel franse namen en chique restaurants, waar we toch nog relatief goedkope lunch hebbe kunnen fixen om van het gespaarde geld nog ndubbel ijsje te eten nadien! geld altijd goed spenderen!! marleen moest haar vlucht naar Darwin halen, dus nog effe moeten racen om het te halen, wat uiteraard gelukt is! deze dag voelde echt aan als holliday, en niet als (gewoon) travelling... vakantie is zeker niet hetzelfde als reizen!! op zo'n dag als deze besef je dat extra!

snorkeltrip in great barrier reef! fantastisch!! vroeg vertrekken, wat voor mij perfect is, aangezien ik hier, met 5minuten speling, elke dag wakker ben om 6.15u, dan nog wat in mn bed lees totdat ik om 7u opsta. het is hier helemaal anders om 7u smorgens als bij ons in de zomer: al een hele bedrijvigheid bij de mensen hier, die leven volgens het ritme van de zon, de zon die al serieus hoog aan de hemel staat op dit vroege uur en de temperatuur die rond de 22graden zal zijn. 7u klinkt nog steeds belachelijk vroeg om op te staat als je niet moet, maar eens ik buiten ben, ben ik steeds heel blij met mijn gave als ochtendmens. Ok, op weg naar de haven in Cairns, mooie wandeling langs de Esplanade, wat bij ons een dijk met appartementsgebouwen zou zijn, met hier en daar een belachelijke poging om het groener te laten lijken dan het is, is hier een mooie wandelboulevard, zo goed als autovrij, aangelegd met mooi gras, palmbomen en een lagoon (er zitten dodelijke kwallen aan de kust, dus daar kan je niet gaan zwemmen, of je zou heeel erg dom moeten zijn). Met een boot uit de boekskes catamaran varen we de haven uit, genietend van kopje thee, de wind, tzonnetje en de medepassagiers. 2,5uur varen om tot aan de het GREAT BARRIER REEF te komen! snorkeluitrusting aan en gaan!! onmiddellijk voelde ik me al in een andere wereld, waar ik niet echt bij hoorde, ik bleef nog steeds een toeschouwer, die de kans krijgt een glimp van de onderwaterwereld op te snuiven, maar die (door het water dat af en toe in mijn snorkel en dus mond loopt) zich ervan bewust is dat hij er niet helemaal bij hoort. blij dat ik deze kans krijg, geniet ik van elke moment: het koraal is prachtig! zacht, hard, grijs, geregenboogd, stil, bewegend, al wat je maar wil!! en dit, in combinatie met al die visjes, maakt het tot een fantastische ervaring!!! helblauwe zeesterren, lange meetlatachtige vissen, nemo's, papegaaivissen, vleermuisvissen,... PRACHTIG!! toen mijn vingers begonnen te verkleumen, en dat bij watertemperatuur van 26graden jawel, ging ik terug even aan boord om lekkere lunch naar binnen te spelen, mijn vingers terug rimpelvrij te laten worden en dutje te doen (waarom goede gewoontes veranderen?!?) om dan terug zeemeerminnetje te gaan spelen (zijn?) tussen mijn vriendjes, de vissen. blijkbaar zwemmen de meesten in een school (zoals wij vroeger ook allemaal naar school gingen), zijn er heel wat paartjes (zoals onze koppeltjes) en dan heb je ook nog een deel dat lekker allen zijn weg tussen de koralen vindt, of niet vindt maar er toch van geniet er te zijn (hm hm, zoals ik dus!). mensen blijven dieren en hebben er meer van weg dan we meestal beseffen...
Je hoort het al: het was een SUPERDAG!!!

binnen een paar dagen ga ik terug naar mission beach (mijn lift naar darwin is van gedacht veranderd en gaat op een boot werken in het sjiekere port douglas), dus ik ga proberen ze daar in treehouse hostel te overtuigen om me toch aan te nemen als superkuisvrouw!!!! ben is benieuwd!! ondertussen nog genieten van het mooie cairns (vandaag shoppingdag: all stars, ballerina's, 2shortjes, joggingbroek, 2pullen (twordt kouder s avonds), 2onderbroeken en nieuwe nokia gsm, voor in totaal een 100euro. ni slecht zou ik zo zeggen!!weer een talent van mezelf ontdekt!).

hier paar dagen geleden nog 2belgen tegen het lijf gelopen, van in de buurt van wolvertem, echt SUPER! ge kunt het u ni voorstellen waarschijnlijk, maar mijn kaken deden echt pijn van tstomme lachen, gewoon om nog is int vlaams te kunne babbelen!! haha!! als ze terug in cairns zijn, zeker nog is mee afspreken! morgenvroeg 7u yoga aan de lagoon, gratis!! blijkbaar zijn aussies de zwaarste mensen ter wereld en ze willen er wat aan doen, dus veel gratis sportactiviteiten! goed om mijn timtam calorieen weg te werken. tim tam's zijn mijn nieuwe verslaving: chocolade caramel koekjes!!! njam njam!!!

khou jullie op de hoogte!
jullie mij ook hopelijk!
(oja, ik miste toch wat reacties van wat ik dacht dat trouwe lezers waren. diegene waar khet over heb, zullen twel weten! dus bij deze nog een kans om het goed te maken ;-)

xxxx




Check Facebook voor foto's

  • 22 Mei 2009 - 08:51

    Peet:

    Hey Ange,
    zo te horen gaat het je weer super!!! Hier gaat het ook zen gangetje. Ik stuur je zo meteen een mailtje!

  • 22 Mei 2009 - 08:59

    Peet:

    Hey Ange,
    zo te horen gaat het je weer super!!! Hier gaat het ook zen gangetje. Ik stuur je zo meteen een mailtje!

  • 22 Mei 2009 - 11:28

    Geraldo:

    mmm .. nog 3 lange maanden en kheb mijn geld bijeen :p ... hoe zit het met uw lift naar Darwin?

  • 22 Mei 2009 - 16:15

    Belle:

    Aha... zit hier heel de tijd te lachen achter mijn scherm!! Uw gedachtensprongetjes zijn subliem en doen me wel erg aan mezelf denken!
    Bij deze dus een goedmakertje van een trouwe lezeres!!! ;-)

    Dikke knuffel en tot snel!!

  • 24 Mei 2009 - 09:19

    Nes:

    Ooh gaan duiken in great barrier reef is ook een van mijn dromen. Staat op mijn lijstje "dingen die ik nog moet doen voor ik 30 word". ;-)
    xxx

  • 24 Mei 2009 - 17:25

    Sven:

    Hey, omdat jij op reis bent, ben ik in uw plaats met Erika eergisteren naar Ikea geweest. Een speciale ervaring, grappig en plezant. Tot binnenkort !

  • 24 Mei 2009 - 20:05

    Erika:

    speciale ervaring om met mij naar IKEA te gaan? Ik weet ni...
    Sorry dat ik vorige keer niets had laten weten... Maar ge weet wel beetje waarom,hé!
    Ben blij da ge gebeld hebt, twas leuk om u te horen!
    Amuseert u daar nog...

  • 30 Mei 2009 - 20:11

    Superneef:

    Hey nichtje, Zit hr samen mt mn schatje op een zaterdagavond om 22u voor de tv, en ook voor de laptop dus ;-). En net samen genoten van jouw uitvoerig verslag, tis bjna alsof we erzelf bijzijn, zo levendig beschrijf jij al je avonturen!!
    Londen was fantastisch, en vl te kort ...
    Nog 3 maandjes en dn gn we cruisen in Griekenland... ondertussen nog wat centjes verdienen, en mn huisje verbouwen, want in oktober komen de dames allemaal bij mij wonen, pfff nog vl werk

    Dikke kus vanuit Belgenland waar het weer bijna op dat van Australië begint te lijken ;-)

  • 31 Mei 2009 - 10:29

    Mis:

    Ela Ange, heb de weg naar de reacties gevonde se :) Heb al uw avonturen gelezen, ma khield mn "reacties" meer voor perso mailtjes of girlstalk mailtjes, daarin kan k me volleeedig late gaan hehe Weer veel beleefd zie k hier én toch nog aan mn verjaardag gedacht! Echt superlief! Tot schnelll angieee én opgepast met die koekjes, want wanneer ge trug bent ist hier wel trug bikiniweer e hihi Pakt er toch nog ma goe van! Dikke zoeeeen

  • 01 Juni 2009 - 08:31

    Roel:

    Nou Angelique,

    Ziet er allemaal goed uit hoor:-)
    je maakt je jaar volgens mij wel vol en lijkt erop australie je beter bevalt dan Thailand?

    Ik ga volgende week zelf weer op reis,,, maar niet zo ver en lang als jij hoor:-)]

    Tot mails:-)]

    Gr Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 234801

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: