tubing around the clock - Reisverslag uit Vientiane, Laos van angelique maas - WaarBenJij.nu tubing around the clock - Reisverslag uit Vientiane, Laos van angelique maas - WaarBenJij.nu

tubing around the clock

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

19 Februari 2006 | Laos, Vientiane

hellow there,

zijn net een week in Laos en het bevalt ons hier prima! al moet ik zeggen dat ik het toch nog meer voor thailand heb...

na pai zijn we nog paar dagen naar chiang mai geweest, om van daaruit (met kater) de bus te nemen naar chiang rai. dikke 6uur, wat naar thailand normen niet lang is, maar naar kater normen ONTZETTEND lang is!!! komen we eindelijk aan in chiang rai, blijken veel guesthouses volzet te zijn. maar onze tuktukdriver brengt ons dan naar Ben's guesthouse, supermooi, gezellig en rustig gelegen guesthouse. net wat ik nodig had!! zelfs tapijt in de kamer en de badkamer was afgewerkt in natuursteen. zalig
gewoon!!! s avonds nog naar de night market geweest (kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen, kater of geen kater) en het bleek dan ook nog eens de meest gezellige tot hiertoe te zijn ook. meevaller!! heel mooie all stars gezien, in supertof winkeltje, waar de eigenares alles zelf met de hand beschildert. jammer genoeg waren ze maatje te klein. echt superjammer!! maar na beetje onderhandelen via een tolk, wou ze nieuwe schoenen tegen de dag erna ook beschilderen en moest ik haar gewoon even opbelle om zo af te spreken. super toch!!!
dus nu loop ik hier superfier rond met groene allstars met palmbomen op!!!

maar bon, om het REISverhaal te vervolgen; van chiang rai, met stadsbus naar chiang khong, aan de grens met laos. die stadsbus is de goedkoopste, maar al bij al nog de beste ook; de airco wordt gewoon vervangen door alle ramen en deuren open te zetten, wat pakken beter is dan de vipbus met airco.

in chiang khong ontmoete we nog 2belgen, logeren in dezelfde guesthouse (bamboo riverside bungalows), Stijn en Maaike (respectievelijk van Heist-op-den-berg en Gent). toch altijd wel leuk om belgen tegen te komen.

dag erna steken we met de longtail (smalle boot) de Mekhong rivier over, en na 5minuutjes zijn we in laos. daar nog wat viumformaliteiten(27verschillende stempels) en we zijn klaar om met de boot naar Luang Prabang te varen, wat 2 dagen verder ligt. zitten we toch wel superopeengepropt op de boot!! en net als we denken dat we over twee boten verdeeld zullen worden omdat de zink-kans te groot is, komen er nog nstuk of 10 laotianen met bijhorende manden, zakken en pakken de boot op. niet te geloven! en dat schijnt hier normaal te zijn...en zo blijven we de volgende 7uur op houten bankjes zitten (waar de raf zijn benen niet eens tussen kunnen!! hij is dan ook bijna 2m, niet echt standaard hier in azie). na de busreizen van afgelopen dagen had ik al behoorlijk last van mijn rug, maar na dag 1 op de boot, leek mijn rug zelf een houten plank, maar dan wel een met veel te veel geknelde zenuwen in!!
dus mijn plan was eeerst goed te gaan eten en dan lekker slapen. plan mislukt;
pizza was ondoorbakke brooddeeg, en het gekke aan spinazie pizza is hier blijkbaar dat je enkel look krijgt, zonder spinazie...
gelukkig was deel twee van het plan al beter, ondanks dat zelfs liggen pijn deed...

volgende dag; wakker worden met minder rugpijn (jeeeeeh), met als compensatie hiervoor 9uur boot vandaag in het vooruitzicht (NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE).
niets aan te doen, 'ff' doorbijten dan maar...met de bedoelingeen betere plaats te veroveren, gingen we rond 8uur al aan boord, terwijl boot om 9u zou vertrekken, wat uiteindelijk 9.30 werd. tegen 17.15 kwamen we aan in Luang Prabang en begaf ik het echt letterlijk bijna van de rugpijn. nog even guesthouse vinden en ik kon, na nog ne brufen eindelijk slapen. ZALIG!! was het niet dat dat 'even' uiteindelijk meer dan een uur geduurd heeft voor we een guesthouse vonden dat niet te duur was en niet volzet. maar dan kon ik eindelijk gaan slapen en heb ik van half 7 geslapen tot half 9 dag erna. deed me goed. nog ne brufen en ik kon er weer tegen.
Luang Prabang is een typisch frans stadje(jawel, je leest het goed! Laos is ex kolonie van frankrijk en dat merk je hier aan...tja, bijna alles); franse opschriften, badminton en baguettes met la vache qui rit.

hier zijn we twee nachten gebleven en dan per minibus naar Vang Vien gegaan. wat een aangename rit!! echt!! je zag superveel van de streek, niet te warm, hoofd door het raam en nog genoeg plaats ook!
toen we onderweg in dorpje stopten om iets te eten, ging ik met raf de benen even strekken in de buurt en plots kwam er jongetje naast ons lopen en begon ons vanalles te vragen in het engels (wat zeer goed was voor zijn leeftijd, 14jaar). de vragen gingen van; waarom ben je christen, tot hoeveel heb je voor de bus betaald tot hoeveel talen ken je?
toen we adressen aan het uitwisselen waren, stonden er ineens een stuk of 15-20 nieuwsgierige kindjes rond ons. echt supergrappig!! in mijn notitieboekje zaten fotos en hij vroeg of hij er eentje kon hebbe, en was echt oprecht blij met foto van mij en brid. hihi. kben is benieuwd of hij echt ook gaat terugschrijven, ik hoop van wel.

paar uurtjes en tientalle dorpjes later, kwamen we aan in Vang Vien, wat meer op een bouwwerf lijkt dan op een stadje, maar verder echt gezellig is. ligt aan een rivier, waar je heerlijk in kunt zwemmen, met de kindjes van hier, met gezellige barretjes en heeeeel lekker eten overal. zelfs barretjes waar heel de dag door afleveringen van friends/the simpsons gespeeld worden. best grappig!
wat ook opvallend is voor dit dorpje, is dat je hier overal aangesproken wordt om drugs te kopen, gaande van opium, tot marihuana en cocaine. zelfs in een gewone pizzeria, zie je opium thee op de menu staan!!! echt wel grappig. de mensen hier zijn dan ook wel merendeels van de dag zo stoned als ne patat!! en dat terwijl er hier toch wel behoorlijke straffen op drugsgebruik staan...

gisteren zijn we gaan tuben. dit is de rivier afvaren in een band. echt ver was het niet, maar hebben er toch tot valavond over gedaan om terug thuis te graken. daar heeft het grote aantal gezellige barretjes onderweg veeeel mee te maken vrees ik...
in sommige van die barretjes kon je omhoog klimme in nhoute gevaarte van 6-7m en vandaar aan een soort touw (death ride denk ik) nr benede sjeezen om dan nog ne serieuze val int water te doen. kdierf natuurlijk weer ni, maja, met mn nieuw motto van npaar dagen geleden (als ik iets niet durf,moet ik ht doen)... en tvoelde SUPERGEWELDIG!! echt, ben keiblij dak het gedaan heb!! echt kicken!!
dus kvoel me weer alsof ikde wereld aankan...of toch bijna...

vandaag laatste dag in Vang Vien en dan door naar Vientaine, de hoofdstad van Laos, en dan door naar Thailand.

maar dat horen jullie op zn tijd wel!

ik hoop dat jullie tnog steeds leuk vinden om wat te volgen van wat er hier gebeurt, en als je meer wilt weten, moet je maar meer vragen!!

LOVE AND KISSES



*live the life you love, love the life you live*

  • 19 Februari 2006 - 08:20

    PAP:

    ALLES LIJKT Wél zéér TOF.
    doe zoo verder, maar let wel op je rugklachtn; (Brufen is slecht voor je maag)Prettige reis. XXX

  • 19 Februari 2006 - 13:44

    Kennemans:

    eyyy liqueje
    amai ocharma zo lang in bus en boot zitte. ik kan mij al voorstellen da ge daar toch veel dutjes op gedaan ebt dan, ni? ik zit vanaf vandaag weer alleen, allee dejonas is vertrokke. ma webbe gistre in extremis nog drie rijke thaise meisjes lere kenne en kga daar dus mee weggaan, gemakkelijk en die betale ook nog en zo hehe. amuseer u nog in laos, ni te zat hehe. en kom maar snel naar hier. doeiiiii
    xxx( volgende week ga ik misscien naar koh samed)

  • 19 Februari 2006 - 17:08

    Martine:

    Bedankt voor je lange mail,Anquélique. Dankzij jou kunnen we alle details van de reis volgen. De jongens zijn precies een beetje stilgevallen wat het mailen betreft. Hoe zit het met hun rug? Vele groetjes en maak nog veel plezier.

  • 19 Februari 2006 - 18:19

    Erika:

    Awel ange, vergeet maar ni ook naar Phuket te gaan. Ook al is het daar supertoeristisch, er zullen in de buurt wel toffe dingen zijn!
    En anders is het toch zonde!
    Bij mij is het nu wel minder he!
    Mijnen auto is goe voor de schroothoop. Ik kan ne nieuwe gaan kopen. Bwa, tis dat het geld op mijne rug groeit he!
    Bon, ik leef nog en heb niks heel erg, dus ik moet dankbaar zijn! (kben toch ni echt dankbaar hoor)

  • 20 Februari 2006 - 10:20

    Superneef:

    Hey Fleurtje, gewoon een berichtje hier om je te laten weten dat ik het super vind om jou avonturen hier te volgen ... wel uitkijken met die rug van jou, die moet nog minstens 50j mee hé. Laat die jongens je rugzak maar dragen ;-)
    Groetjes en tamussement ginder hé, superneef

  • 20 Februari 2006 - 10:35

    Sofia:

    Hey Ange,
    Inderdaad de moeite om alles te volgen. Dit is een goed idee wanneer ik in Spanje zit om zo'n site te maken. Dan kunnen ze thuis ook volgen en moet ik ni constant naar iedereen dezelfde vragen beantwoorden...
    Amuseer je maar en hou me op de hoogte.

    Groetjes,

  • 20 Februari 2006 - 20:53

    Wim De Smet:

    kvind gewoon een bangelijk verhaal,spijtig dat ik er ni bij ben me al die opium.hehehehe.groeten aan mijn tof broertje en de verm.

  • 21 Februari 2006 - 18:26

    Roel:

    het was ne leuke boek om te lezen.
    have fun xXx

  • 21 Februari 2006 - 22:03

    Liesbeth:

    Hier zijn sommige mensen jaloers op al die toffe verhalen!! :) Neenee meid, amuzeer u ma goe mé de twee binken!:p Ik kijk al uit naar het volgende verslag! X

  • 22 Februari 2006 - 05:00

    Kimee:

    hey angelique

    thanks voor je mailtje op me site... gaafdat je ook in thaailand bent, het is hier echt geweldig! Ik heb meegedaan aan een orientatie programma in het zuiden van thailand en daarna dus vrijwilligerswerk voor kost en inwoning. Dus voor mij is het geregeld maar in de paar weken dat ik hier ben zijn er al een paar vrijwilligers geweest die gewoon naar de site van tigertemple werden verwezen. Je kan ze een mailtje te sturen met je motivatie en wanneer je wil komen. De site is www.tigertemple.org, succes!!! xxx kimee

  • 22 Februari 2006 - 09:54

    Tante I.:

    Hello fleurtje,
    Ik vind het fantastisch je zo overal te kunnen volgen en bewonder je doorzettingsvermogen niettegenstaande het soms vermoeiend en minder leuk is. Maak er het beste van en "enjoy your journey" tante I.

  • 23 Februari 2006 - 11:37

    Tam:

    Hey Ange, k vind het echt wel supercool dat je het zo blijft volhouden om ons hier in het miezerige Belgie zo regelmatig op de hoogte te houden. Verzorg uwe rug en rust maar genoeg hé. Geniet er nog van. Frisse groetjes xxx

  • 26 Februari 2006 - 10:45

    Bernard Verhenne:

    Hoy Angelique
    Ik ben de pa van Eveline en heb je site via haar gekregen. Tof dit eens te lezen, we hebben namelijk ook ong. dezelfde route gedaan (15 jaar geleden)
    Je weet dat Caroline momenteel door Australië reist; indien je wil kan je haar volgen via
    carolineverhenne.whereareyou.net
    Zij wil nà australië via Bangkok ook een trip door Thailand doen ... zo te zien kan ze wel wat tips opsteken!
    hou je goed

  • 27 Februari 2006 - 09:50

    Marleen (surrogaat Moeder Van Ken In Bangkok):

    He angelique, dat was tof om je eens te zien hier in BKK! Van ken heb ik gehoord dat je ondertussen al goe en wel in Koh samui zit. Bedankt voor de boeken die je hebt achtergelaten, zal men best doen om die te lezen tegen dat je terugkomt. Alleszins amuseer je, go easy on the buckets, ga daar vooral niet rondvragen of ze Ken kennen .... is misschien niet de beste referentie ....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 234533

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: