laatste dagen KOOooohhh 'voltoeriste' Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu laatste dagen KOOooohhh 'voltoeriste' Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

laatste dagen KOOooohhh 'voltoeriste' Samui

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

14 Maart 2006 | Thailand, Bangkok

hellow!!!

nog even berichtje plaatsen, nu ik nog relatief veel tijd heb, hier op Koh Samui. Tot hiervoor was het constant zoeken naar iets om te slapen, dan naar eten, dan nieuwe plannen maken, alles weer eens inpakken en vooral met vanalles bezig zijn. dit in tegenstelling tot wat ik de laatste dikke 2 weken (tijd vliegt!!!!) gedaan heb. ik denk dat je het het meest kunt vergelijken met huisvrouw zijn... Smorgens mee opstaan met Lander, rustig wakker worden terwijl hij zich klaarmaakt om te gaan werken, dan beetje rondlummelen (zelfs patience en freecell spelen op zijn laptop, I know, shame on me!!) om dan aan het zwembad te gaan liggen als het nog niet te warm is. daar beetje zwemmen, veel lezen, muziek luisteren en als het te warm wordt rond de middag, terug naar airco kamer, doucheke nemen, klaarmaken en iets gaan eten beetje verderop. dan naar de winkel om wat eten en drinken te halen, terug naar hotel, omkleden en naar strand. dan na L zijn werk samen wat gaan eten en avondvulling.
ok, voor diegene die denken dat ik zo 2weken heb kunnen vullen, die kennen me blijkbaar nog niet al te goed. zo liep het soms, maar meestal was het lange wandelingen maken, nieuwe plaatsjes opzoeken, lekker chillen op afgelegen strandjes en dan natuurlijk veel met Lander samen doen. ook al was het lekker aangenaam, zo 'niets' doen, toch is het leuker om wat actievere dingen te doen. zoals afgelopen zondag, Lander zn enige vrije dag, zijn we op excursie geweest naar Ang Thong Marine Nationaal Park.
dit zijn 42 onbewoonde eilandjes, waar we met speedboot naartoe gevaren zijn, om te gaan snorkelen (ZALIG!!!), kajakken, bergbeklimmen (ok, gewoon met trappen, met toch echt echt steil en vermoeiend) om van supermooi uitzicht te genieten; op dit eiland was een ontzettend mooi meer, echt bijzonder!
die eilandjes zijn nog echt puur; hagelwitte stranden, geen huizen, vol (palm)bomen en azuurblauw water (wat trouwens volle piepkleine kwalletjes zat, net kleine oliedruppels).
het was echt een ongelooflijke, maar tevens vermoeiende dag. zeker toen we hierna nog een tochtje met L zn jeep maakten naar Top View. dit is een verlaten plekje, helemaal bovenop een berg, waar je maar met heeeeel veel moeite geraakt. de weg was zo slecht (eigenlijk is 'weg' wel een hEEl positieve benaming ervoor) en dan ook nog eens ZO steil, dat ik het al een wonder vind dat onze jeep niet is omgekanteld!! zonder overdrijven was dit een zwaardere beproeving voor mijn maag dan de ergste overkop in npretpark ever!! maar het was de moeite, eens bovengekomen, op Top View. wat ooit de bedoeling geweest was om een exclusieve overnachtingsplaats te worden, was nu niets meer dan een verlaten barretje, met mooie, afgewerkte bungalows en zelfs sanitair dat helemaal in orde was! probleem was dat het TE moeilijk bereikbaar was, zoals we zelf ondervonden hebben, dus in het regenseizoen graak je er volgens mij helemaal niet meer... best jammer, want echt supermooie EN speciale locatie!!!
dus toch niet alles is volgebouwd op Koh Samui, enkel de toegankelijke plekjes :s

ok, nu iets anders; vanavond is het FULL MOON PARTY!!! voor diegene die niet bekend zijn met dit fenomeen (zonder overdrijven!!); 1x per maand (zoals de naam doet vermoeden, tijdens volle maan) komen er duizenden (!!) jongeren samen op Haad Rin, een strandje op Koh Phangan, 1 eilandje verder dan Koh Samui, om te feesten!! dit is ontstaan tijdens de jaren '70, toen al de hippie's naar Koh Phangan kwamen. dus ik ben is benieuwd, ook al denk ik dat er niet veel hippie toestanden gaan zijn...wat best wel jammer is...
khou jullie op de hoogte!!

en daarna... nog geen concrete plannen feitelijk. kzit een beetje met koh tao in mijn hoofd (nog eilandje verder), waar ik graag zou leren duiken (jaja, na tsnorkelen zie ik het volledig zitten!!).
maar mijn visum is bijna vervallen, dus ik zou ergens de grens over moeten steken (visa run), zodat ik terug 30dagen in thailand kan blijven. niet onbelangrijk!!
ander ding is; tkan zijn dat ik eind deze maand op gesprek moet komen bij de vdab, dus daar moet ik dringend nog onderuit zien te komen...
dus nog beetje zaken te regelen, maar die gaan zeker en vast de pret niet bederven!!

hmmm, effe denken dak nix (of toch ni teveel) vergeten ben...
(travestietenshow, net echt! vlindertuin, verjaardagsetentje, ...)
kdenk het niet, en anders zal tvoor volgende keer zijn!

so along guys en tot de volgende!!

groetjes,
van meisje met de sproetjes!!

  • 14 Maart 2006 - 08:17

    De Klone:

    amai,"lijkt" (is) echt wel een paradijs! tof om nieuwtjes te lezen van je! (ALLE nieuwtjes ;-)) geniet er nog maar met volle teugen van! xx

  • 14 Maart 2006 - 08:18

    Superneef:

    Die stomme vdab hé, dat die ne mens niet rustig van zijne dop kunnen laten genieten in het buitenland ... ;-)

  • 14 Maart 2006 - 09:18

    Tante I.:

    Geniet maar zo lang je kan van dit prachtig land, want hier bij ons is het nog altijd koud met winterachtige toestanden.
    Lieve groetjes.

  • 14 Maart 2006 - 12:22

    Sven:

    Bangelijk, een hippie feestje op een verlaten strand. Dat kan ni slecht zijn.

  • 14 Maart 2006 - 13:39

    ANGE:

    oja, nog ff ter verduidelijking; ik trek hier dus GENE dop he!! ;-)

  • 14 Maart 2006 - 17:36

    Peet:

    later meer, ik mis je

  • 14 Maart 2006 - 18:31

    Erika:

    amaai, ik ben zojuist mijne kerstcadeau van ons piti bij u thuis gaan halen. Ne pull, en ja, kheb hem zeer zeker nog nodig. Alhoewel, tis hier eigenlijk stralend weer, vollen bak zon, maar nog ni warm genoeg om een terraske te gaan doen, koude wind. Maar bon, de lente komt er eindelijk aan, en ja, we zijn erg blij!!!
    Voor de rest is alles nog altijd hetzelfde met mij, behalve dat ik nog ALTIJD elke dag mijn oefeningen doe!
    XXX

  • 14 Maart 2006 - 18:32

    Erika:

    Genante situaties zijn ALTIJD grappig voor buitenstaanders. Waarvoor dank!!!

  • 14 Maart 2006 - 21:16

    Martine W.:

    Thailand blijft boeiend door de ogen van A.We hebben nu ook al foto's gekregen van de jongens en het ziet er daar echt prachtig uit. Hopelijk kan je nog een tijdje blijven. Groetjes

  • 17 Maart 2006 - 20:20

    PAAD:

    NEEM JE MEDICATIE. HET KOMT WEL GOED XXX

  • 20 Maart 2006 - 13:59

    Sofia:

    Hey, leuk om te lezen...
    Ik heb besloten toch niet naar Spanje te gaan en hier te blijven werken, dus zullen we elkaar zeker nog zien. Wat zijn je verdere plannen nog? Ga je nog eens dertid dagen blijven?
    Hou ons op de hoogte en, als je terug komt, breng wat zon mee !(Ik mis die toch wel)
    Groetjes en tot gauw

  • 20 Maart 2006 - 14:20

    Papa Van Eveline & Caroline:

    Hoy,
    jaja maakt ons Caroline nog wat zotter om nog enkele weken/maanden? in Tailand rond te toeren ...
    maar ja wat doe je eraan als je kinderen de smaak te pakken hebben? Nog een toffe trip en behouden thuis

  • 20 Maart 2006 - 15:15

    PINO:

    shama on me... kuch kuch... mja wel een beetje!! maar zalige site-- heb spontaan goesting om mijn spullen te pakken en te vertrekken... is goed dat je het daar zo zalig hebt :)
    en zo full moon party... woehoe zenne ;)
    nog fiel fun en dikke kiss

  • 22 Maart 2006 - 05:36

    Caroline:

    Ja, je verhalen zijn toch ook echt de moeite! Laat me weten hoe lang je nog in Thailand blijft want ik kom waarschijnlijk begin mei. Misschien kunnen we dan toch wel samen reizen en onze ervaringen delen :-)
    Salukes! xxx

  • 22 Maart 2006 - 18:16

    Van Bijlen Ingrid:

    Hoi Angelique, ik wist niet dat je in Thailand zat. Wat zalig om daar te zijn in plaats van in ons koud Belgielandje. Geniet er nog maar van zolang je kan. Groetjes van Ingrid

  • 23 Maart 2006 - 10:11

    Mr.gold:

    ok ik ben eindelijk op je site geraakt!als ik alles lees krijg ik zin om me met een soort teletijdsmachine die ik juist in mijn kelder in elkaar heb geflansd, naar jou te komen.samen iets gaan eten...lander leren kennen, en dan naar dat hippiefeestje.amuseer je maar,ik neem het thuisfront voor mijn rekening! dikke kussen
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmr.gold

  • 23 Maart 2006 - 12:52

    Jeroen:

    hee angelique,

    goh, jammer dat ik je niet ben tegengekomen op een van de eilanden of tijdens de full moon party...... maar koh tao, zeker doen!!! regel een hutje bij "simple life" of "coral sand resort", max 700 baht, maar er zijn goedkopere! dat is allemaal op sairee beach. erg relaxed daar! gewoon lekker de hele dag bij simple life hangen, super tent daar!! als je tenminste van tjillen houdt... naast simple life zit "big blue diving", een van de beteren van koh tao. naast dit duikgebueren zit de dry-bar, voor hele hele mooie zonsondergangen! kortom, in een stukje van 100 meter ben je helemaal klaar. ik had daar wel 3 weken kunnen hangen, echt te relaxed!!! laat nog eens wat van je horen, lijkt me leuk! ciao en veel plezier nog!

    jeroen-jongsma@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 234505

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: