van de meest afgelegen plaatsjes tot Nong Khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu van de meest afgelegen plaatsjes tot Nong Khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

van de meest afgelegen plaatsjes tot Nong Khai

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

25 Februari 2009 | Thailand, Nong Khai

Koekoek,
Ondertussen enkele meer afgelegen plaatsjes bezocht, waaronder Lom Sak, waar het toch wel HEEEEL afgelegen was! welgeteld 1 persoon sprak engels, dus voor ik die gevonden had in het stadje... en net evenveel(=weinig) guesthouses waren er... het was echt niet simpel om simpele dingen te bekomen, zoals eten: ik wijs naar appelsienen en doe het teken '2'. simpeler/duidelijker kan haast niet zou je denken? MIS: ik kreeg 2 grote bekers met crushed ice + suiker + water + geperst appelsiensap... Ook om uit te vissen wanneer en waar ik de bus moest nemen de volgende dag, bleek alles behalve simpel te zijn... maar ja, 1 nacht armer en 1 verhaal rijker zeker?

Dag nadien toch tot in Loei geraakt en ik moet Lonely Planet gelijk geven: not much to see to keep your interest... maar wel leuk, relaxed dagje gehad, om dag erna door te reizen naar Chiang Khan, aan de Mekhong, waar ik 2 nachten gebleven ben. De zonsondergang alleen had al een reden geweest om wat langer te blijven, net zoals de gastvrouw, die me prompt als haar vast jog-buddy bekroonde en zo gingen we elke morgen om 7 uur en s avonds, rond 6.30u joggen. Dan is het hier wat frisser (relatief gezien dan, iets van een 23graden, wat dus een goede zomerdag zou zijn in belgie...).

Pim, de gastvrouw, bleek helemaal zot te zijn van dieren en ze had dan ook 9katten en stuk of 3 honden. Een van die katjes was aangereden geweest en was half verlamd, misschien wel haar ruggetje gebroken. Zooooo zielig!! De momenten dat ik kon, zat ik er dan ook bij en probeerde het positieve energie door te geven en ze genoot ECHT van de aandacht! Tja, iedereen verdient wel wat aandacht en zo'n diertjes nog het meest van al!

Leuke Nederlander leren kennen, Roel, die hier per fiets is en echt al geweldige prestaties heeft geleverd!! Moet dit soort reis toch ook eens overwegen, want het is de ideale manier om met de lokale bevolking in contact te komen, veel van het land te zien en aan je conditie te werken... Denk dat, als ik terug in Belgie ben, ik eens een fietstocht ga ondernemenn naar de Waddeneilanden. Kandidaten om mee te gaan?

En nu ben ik twee dagen in Nong Khai, ook aan de Mekhong, vlakbij de Friendship Bridge met Laos. Leuke stad, met heeeel speciaal,mooi Sculpture Park (fotos volgen later). Vandaag heel de dag gecruised met mn superbike (echt een prinsessenfiets: roze met mandjes en floshkes aan de handvaten en supergrappige bel!) en leuke tijd gehad, totdat mijn schedel zowat ontplofte van de warmte! het is hier 43graden op de middag en geen zuchtje wind!

Hoe mooi en leuk en geweldig, adembenemend, ontwapenend en verrassend het hier ook is, er beginnen toch wel momenten van heimwee op te komen. Jawel, naar ons koude Belgenlandje! Of eigenlijk meer naar de mensen daar die ik mis.
Jammer dat ik is ni voor 2dagen nr huis zou kunnen gaan. zou kgewoon gezellig bruncheke/sauna'ke willen doen met de ladies, filmke zien in de zetel in mn pyjama, in mn eigen bed slapen met poes saya (en brid) en is dooor kunnen slapen zonder lawaai/zweten/harde matras en dan nog npakske friet of ne goeie Dr Oetker pizza spinazie, hmmmmm... lijkt me geweldig!!

Maar dat onthoudt ik dan wel voor als ik terug ben, dus ladies, hou jullie dan al maar paraat!! En ondertussen geniet ik hier wel van de lekker Tom Kaa Gai (kokosnootsoep met kip) en de fresh orange juice voor 10cent en de mango shakes,... en fietsende hollanders als gezelschap, of een australische zuster die hier voor weeskindjes zorgt of Pim waar ik mee kan joggen,...

Tot mails,
mis jullie,

Zoenen,
Ange

• 25 Februari 2009 - 15:18

Belle:

Diertjes verzorgen, prachtige zonsondergangen en goedkoop eten en drinken... wat wil ne mens nog meer he! :-)
    Nu al twee weken alleen... ik zou het soms ook niet evident vinden, en al zeker niet voor de foto's! :-) Of vraag je nu aan voorbijgangers om een fotootje te nemen? Binnen acht daagjes vertrek ik op verlof! Gaat deugd doen. Hou je daar goed, mijn angiepanchke! dikke knuffel, belle.

• 25 Februari 2009 - 21:24

Brid:

later zit je nog genog in belgenland maar maar maar, wij hebben vanavond zelfgemaakte pizzakes gemaakt met de ladies, morgen brunchen en sauna! Ik neem je in gedachten wel mee en dan kan je onbezonnen verder blijven in Thailand!
    Ik weet het, beroepsmisvorming maar: zoek de fout...hihi
    zoen zoen

• 26 Februari 2009 - 06:45

Ellen:

Hey lieve meid,

Leuk om al die verhalen te horen! Echt een Thailandverkenner aan het worden! Snap wel dat je effe snakt naar de westerse gewoontes maar nog effe doorbijten en terwijl genieten van de vrijheid en geen verplichtingen. Wij missen jullie hier ook. Leuk nieuwtje: Hans en ik gaan in september voor 2 weken rondtrekken in Cuba,kijk er al naar uit! Voor de rest nog steeds hetzelfde hier..alleen het weer wordt iets warmer :-)
    Dikke zoen angeke en tot mails!!

• 26 Februari 2009 - 07:43

Evelien:

Altijd tof om je verhalen te lezen en je foto s te zien. Lijkt allemaal zo tof!! Ik heb het ook dorgestuurd naar mn zus Sarah want zij gaat binnen een paar maandjes naar Australië. Jij ging daar ook toch naartoe he? En den broer van de Wes vertrekt binnen enkele weken ook naar Tailand voor 2 weken denk ik. En das ni eerlijk! Ik wil ook op reis! Maar ik moet nog wat wachten, want wij ook al plannen..AMUSEERT U NOG!!

• 26 Februari 2009 - 11:44

Ange:

Hey Lieve mensjes,
    wil jullie bij deze bedanken voor jullie reacties! echt heel tof altijd, heb ik jullie toch nbeetje bij mij...
    Mercikes

• 27 Februari 2009 - 00:16

Roel:

Hoi Angelique,

Nou een hardstikke leuk berichtje zeg, ben wel benieuwd wie die leuke Hollander is die je ontmoet hebt, whahahaha.
    En wees niet bang, Nederlanders vinden het helemaal niet erg om hollander genoemd te worden, zolang we niet verplicht naar Geel hoeven, want we houden het liever bij Rood:-)
    ( Marco Borsato) hihihi
    Nou geniet ervan en blijf je volgen en als je nog tips nodig hebt voor in Thailand, stel ze gerust ben op veel plekken geweest:-)

Van 5 en 6 maart ben ik in Bangkok, dus hoor het wel mocht je erook toevaliig zijn:-)

Suc6 verders , Gr Roel

• 27 Februari 2009 - 12:00

Dimi:

Hey Ange!

Het ziet daar allemaal echt super uit... Belgie zal altij Belgie blijven zenne dus blijft nog ma ff ginder zou k zegge...
    Heb wel zin in dieje fietstocht naar de waddeneilanden! dus komt daarvoor ma trug :p

Nog veel reis, jog en zongenot xxx

• 27 Februari 2009 - 12:22

Nes:

Haha, ik zie je daar al rondfietsen op je prinsessenfietske! Kan het mij al zo inbeelden, wij hebben er hier ook zo'n paar staan op kantoor ;-)
    Maar fietsen in inderdaad de ideale manier om op verkenning te gaan! Ik ben zeker kandidaat voor een fietstochtje op de waddeneilanden! Wij hebben trouwens binnen een paar weken een fietstochtje gepland in Amsterdam en zou dat ook willen doen als we naar barcelona gaan.

Geniet maar van je Tom Kaai gerechtjes daar, als je terug bent, hebben we nog genoeg tijd om is een goe pak friet te gaan eten. :-) En een klein beetje heimwee hebben mag wel, dan zijn wij tenminste zeker dat je terug komt :-) En kunnen we nu ook al uitkijken naar een gewéldige zomer!!! :-)

Veel liefs!
    Dikke kus Nes

• 07 Maart 2009 - 17:03

Spinnewiel:

Door uw verhalen te lezen word ik er telkens aan herinnerd waarom ik ook alweer werk ;-)