Back on my own - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu Back on my own - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van angelique maas - WaarBenJij.nu

Back on my own

Door: Fleurtje

Blijf op de hoogte en volg angelique

19 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

dag lieve mensjes,
nu is het echt al wel hele tijd geleden! ppff, weet niet meer goed waar te beginnen, dus begin maar waar ik vorige keer geeindigd ben, kwestie van toch beetje logisch te blijven...

Na Nong Khai verder door ISAN (Noord-Oost Thailand) gereisd, via Khon Kaen (grotere stad, niet veel te zien, guesthouse zo warm dat de ventilator meer leek op een haardroger) naar Roi Et: klein stadje, waar kmezelf eens verwend heb met 2 nachten in sjiek hotel, met airco in de kamer (beter dan haardroger), schone lakens, echte badkamer en (ik geloofde mn ogen bijna niet toen ik uit mn raam keek) een ECHT SUBTROPISCH ZWEMBAD!! JOEHOE!!! en dat voor een 13euro (incl ontbijt). zalig toch!!!! Ben mezelf gaan verwennen met lekker ijsje met extra chocoladesaus, lekker opeten en ondertussen naar de vele joggers kijken die rond het mooie meer-met-eiland-met-park aan het lopen zijn. De vieze blikken negerend, ondertussen aan het genieten van zonsondergang, en dan kijkje nemen in het park, op het eiland, in het meer en daar begonnen net aerobic lessen. Tja, waarom ook niet!? Heeeeel tof, ieniemienie pasjes, op muziek die niet zou misstaan (net zoals de pasjes) in de Cherry Moon van 13jaar geleden! haha.
De kindjes daar vonden het wel grappig om een farang (buitelander) mee te zien doen en zij deden dan ook mij na, ipv de leerkracht, wat resulteerde tot helemaal debielige door mij geimproviseerde pajes! Tja, ik zal er maar aan wennen dat ik hier bijna altijd de enige blanke ben, op de bus, en al helemaal tijdens aerobic. Ik die dacht dat mijn engels er zo op vooruit zou gaan, ben eerder goed geworden in gebarentaal met handen en voeten!
In het zwembad waren er wel buitenlanders, maar dan ook allemaal blanke mannen met hun thaise vrouwtjes en kindjes, allemaal op bezoek bij de 'schoonouders' op het platteland. Wel grappig: die mannen die eigenlijk opa horen te zijn, die heel de tijd in de weer zijn met bandjes opblazen, kindjes in het water gooien, kindjes van reisaf helpen,... Een soort van 2e jeugd?
Ik was dus al bij al de enige blanke vrouw in heeeel het hotel, wat zo gek geweest moet zijn, want na een tijdje, kwamen een paar opa's vragen wat ik daar eigenlijk deed... hihi

Hierna naar Surin geweest, niets te doen, dan naar Pak Chong, waar ik een trekking heb gedaan in Khao Yai Nationaal Park. SUPER!! in alle opzichten: veel dieren gezien, mooie wandeling in oerwoud, veel bijgeleerd en toffe meisjes leren kennen! echt fantastisch. Dan 1 nacht naarBangkok om dag erna naar Phuket te vliegen.


Daar ben ik weekje mijn sociale batterijen gaan opladen, vooral dan bij Lander en niet zozeer in Phuket, want phuket is eerder goed om uw toeristen-frustratie op te laden... Maar het gezelschap was toch wel een verademing! Ook een hele week lang kunnen zeggen " ik ga naar huis" was weer een nieuw gevoel, net zoals het niet elke dag in- en uitpakken van uw hebben en houden (rugzak).
Phuket zelf was hetgeen ik ervan verwachtte: niet veel soeps, net omdat er zoveel te doen is! Je hebt er echt alles zoals bij ons: shopping center, cinema, carrefour, uitgaansbuurt,... Dus eigenlijk alles waar ik NIET voor naar Thailand gekomen ben. Langs de andere kant heb ik wel heeel lekkere stoofvlees met frietjes gegeten bij De Chris, n uitgewijkte Belg die hier al jaar en dag woont, heb ik me bijna laten verleiden tot het kopen van een nieuwe gsm, laptop en digitale spiegelreflex (maar het dan toch maar niet gedaan).
De week is voorbij gevlogen zonder al te veel gedaan te hebben, buiten een supermooie Best Tours excursie naar James Bond eiland (zie facebook voor fotos) en dan 2 dagen klein eilandje met Lander bezocht, heeeel aangenaam!! een uurtje van Phuket en een wereld van verschil!!



Omdat ik Lander niet al te zot wou maken met mijn gebabbel (na 3weken alleen gereisd te hebben, zal het nog wel erger geweest zijn dan normaal, dus dat wil al wel wat zeggen, en dan nog bij iemand die gewend is van alleen te leven...) EN omdat ik natuurlijk niet naar Thailand gekomen ben om in Phuket te blijven, ben ik verder gereisd naar Koh Phi Phi, ja inderdaad, waar de beach is opgenomen! Zeer mooi, jammer van het overtoerisme, weliswaar niet zoals in phuket, eerder wat gemoedelijker, minder westers, maar toch... De stranden leken van een postkaart te komen (superwit zand, palmbomen, turquioze blauwe zee, .... ik denk dat iedereen zich hier wel een beeld van kan maken, hehe), dus op deze paradijsstranden zat ik, met een windel rond mn been, dus zonder een broodnodige verfrissende duik te kunnen nemen in de postkaartzee, omdat ik zo stom geweest ben om mijn been te verschroeien aan de uitlaat van een motorbike!! ja, echt heel stom!! Ange + motorbike + thailand = geeen goed ideee! en omdat ik mijn val van 4jaar geleden nog heeeel erg goed herinner, probeer ik het rijden met een motorbike zoveel mogelijk te vermijden, maar tja, zelfs achterop bij Lander loopt het fout!! 1seconde en nu een nieuwe 'Thailand Tatoeage', maar dan veeel minder mooi dan mijn bloementatoe.... Dus geen zwempartijtjes in paradise voor mij voorlopig... Ben het prachtige eiland dan maar op andere manier gaan ontdekken: vanaf 20m in de lucht: ben gaan klimmen!!! Had in Belgie al paar keer gaan klimmen (dank u hiervoor Sarah, is me van pas gekomen), maar dat was een totaaaaaaaaaaaaal andere ervaring dan een echte rots, zonder toppekes in de muur, te gaan beklimmen!! In belgie ging ik tot level 4A ofzo, hier begon het bij 5A+,

dus twas al iets helemaal anders!!! maar het uitzicht maakte mijn klamme handjes daar hoog in de lucht meteen terug euh minder klam (maar nog steeds zweterig). ZOOOoooo moooi!! Echt super!!


Dag erna boot genomen naar Koh Lanta, weer eilandje verder, waar ik momenteel nog steeds ben en me aardig amuseer! Ben yogalessen aan het nemen, het eilandje, per motorbike (heb geen keuze) elke dag wat meer aan het verkennen en aan het genieten van de mooiste zonsondergang, elke avond precies nog mooier dan de vorige... (wel vreemd als je het zo stelt). Heb gezellig bungalowtje, vlak aan het strand, niet duur (misschien omdat het binnenregent?), met een muskietennet dat eigenlijk meer dient om de hagedisjes hun strontjes op te vangen, zodat ze niet op mijn hoofd vallen in mn bed. Tja, die diertjes die kruipen maar op het plafond en het moet ergens naartoe he! Heb ook een half-gedomesticeerde kakkerlak in mijn badkamer, die elke avond uit zijn verstopplaats tevoorschijn komt om naast mn toilet wacht te houden, tis weer is iets anders he!

Het eiland zelf is best wel mooi! niet te groot, onbevolkte gebieden, nog veel oorspronkelijke thai, en mooie natuur! Toen ik gisteren met motorbike tussen de bergen door aan het cruisen was, lekker met muziek van De Afrekening in mn rechteroor (je moet het verkeer ook nog horen), hoorde ik zo om de 10seconden links van me iets in het bos, dacht eerst dat het in het liedje was, maar dan ontdekte ik dat er om de 15meter een olifant stond in het oerwoud!! Lekker te eten, op ongeveer 2meter van waar ik reed! De kornaks brengen ze daar, zodat ze rustig kunnen eten, en eten doen die mannen, zo'n 200kg per dag!AMAI!!!

Toch wel effe verschieten! haha





Ik ga naar de yogales nu (echt al heel veel bijgeleerd, interessante mensen erdoor leren kennen en mn souplesse verbetert ook zienderogen), tot volgend verslagje!!



Warme, plakkerige groetjes,

Ange



  • 19 Maart 2009 - 08:06

    Gerwin:

    ela panchke, ik was spijtig genoeg juist aan 't werk als ge gebeld hebt, maar nu ik lees dat ge nogal last hebt van serieuze babbelkicks, heb ik u mss een dure telefoon bespaard :-) 't klinkt allemaal weer zo zalig, zeker van die olifanten, moet verschiete zijn als er ineens zo'n kloefer van een beest naast u staat. En nu op naar OZ zeker? X

  • 19 Maart 2009 - 10:10

    Teresa:

    oei oei oei
    telepathie!
    ik heb vannacht van (veel) olifanten gedroomd! waarschijnlijk terwijl jij dit aan het schrijven was ..

    xxx
    Terry B. Spring
    (ja, eindelijk is hier de Lente aangebroken ... Zalig!)

  • 20 Maart 2009 - 02:57

    Ange:

    Geniet allemaal van de lente! van de eerste bloempjes die hun kopje boven de aarde steken, van de eerste (half)warme zonnestraaltjes, van het steeds beter wordende humeur van de mensen,...
    Hier is het 'droog seizoen', merkte ik niet veel van vannacht, toen het in mn bed regende ;-)

    C u in Summer

  • 21 Maart 2009 - 15:37

    Kristel:

    Hey Ange!!!
    Amai! Ik kan het me allemaal niet voorstellen. Had het er gisteren nog over met Nes! Echt waar zo tof dat je dit allemaal waarmaakt! Denk niet dat er veel mensen zijn die je dit zullen na doen!!

    Nu doorreizen naar Australië? ZEKER fotootjes maken he!!

    en de goede gewoonte van deze site up to date te houden ook volhouden
    echt super tof dat we je zo goed kunnen volgen :-)

    Hele dikke kus en tot in de zomer voor de vele tettermomenten ;-)

    Kristel

  • 21 Maart 2009 - 18:52

    Lindsey:

    hey anch het is inderdaad al even geleden, ik was al een beetje ongerust. geniet er nog van. dikke kus

  • 22 Maart 2009 - 10:37

    Lina Luna:

    Haai Ange,
    Nog een kleine 2 maanden en ik ben daar! Ik land in Bangkok dan 19de mei...Als je dan in de buurt bent, laat maar weten. Wij moeten dan ons visum voor Laos regelen en gaan dan met de trein richting het noorden...De verdere plannen zijn nogal vaag...Enfin amuseer je nog...de verhalen laten me watertanden!
    zoen

  • 23 Maart 2009 - 12:14

    Superneef:

    Hoi Angie,
    Heb net je verslag hier in Zemst bij mn mama gelezen en we zijn beide jaloers op al jouw avonturen. Amuseer je ginder en geniet van al het moois rondom jouw ...
    Hier regent het weer.
    Groetjes, Yves

  • 23 Maart 2009 - 13:14

    Erika:

    dank u voor het telefoontje, was echt blij om u te horen. Was wel wa raar. Nu zit ge dus op het vliegtuig naar Australië. Da zal daar wel meevallen. Ma ik herhaal het, NIET VERLIEFD worden op een of andere domme surfboy! Terugkomen!!!

  • 24 Maart 2009 - 02:39

    Ange:

    en ne slimme surfboy? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

angelique

Reizen maakt je rijker en daarom vind ik het ook niet erg om er bankrekeningsgewijs armer door te worden. Wat de (mentale) rijke opbrengst van al het reizen is, lees je hier allemaal. *live your dreams, don't dream your life*

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 235160

Voorgaande reizen:

30 Maart 2020 - 30 Maart 2020

HOME

06 Juli 2019 - 06 Juli 2019

Hippie Summer in Portugal

19 Januari 2019 - 31 Maart 2019

Follow the Sun

14 Mei 2018 - 14 Mei 2018

LIFE, inclusief scandinavie en oost europa (2018)

23 Februari 2018 - 14 April 2018

Indijaaaatje

24 Januari 2017 - 31 December 2017

VanLife - living in my oldtimer

04 Juli 2016 - 01 September 2016

Roadtrip France Spain Portugal 2016

09 Mei 2016 - 17 Mei 2016

Vrije Vogel Roadtrip

24 December 2015 - 27 Januari 2016

Costa Rica 2015

18 Februari 2014 - 14 Maart 2014

Java, Indonesie - 2014

02 April 2013 - 25 April 2013

India - Kerala 2013

16 Juni 2012 - 26 Juli 2012

Myanmar - Cambodja 2012

05 Februari 2011 - 10 April 2011

India- 2011

15 Januari 2009 - 02 September 2009

Big Trip - 2009

25 Januari 2006 - 20 April 2006

Thailand - Laos - 2006

Landen bezocht: